Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayarak farklı veritabanlarında araştırma yapabilme ve planlayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma metodolojisine giriş,Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma,Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar,Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma,Ölçüm işlemleri ve ölçekler,Literatür Taraması - Web of Science,Literatür Taraması - Researchgate,Literatür taraması - Scopus,Literatür Taraması - MEDLINE,Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley,Ornekleme,Veri Toplama - SPSS,Veri analizi - SPSS,Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel yöntemleri, araştırma tür ve aşamalarını öğrenebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Etik kurallar çerçevesinde, araştırma planlayıp, veri analizini yapabilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Araştırmayı sunabilmeyi öğrenebilmesi | 1, 11, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma metodolojisine giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Ölçüm işlemleri ve ölçekler | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Literatür Taraması - Web of Science | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Literatür Taraması - Researchgate | Önceden Verilen ders notuna hazırlık |
8 | Literatür taraması - Scopus | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Literatür Taraması - MEDLINE | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Ornekleme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Veri Toplama - SPSS | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | Veri analizi - SPSS | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |