Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayarak farklı veritabanlarında araştırma yapabilme ve planlayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma metodolojisine giriş,Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma,Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar,Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma,Ölçüm işlemleri ve ölçekler,Literatür Taraması - Web of Science,Literatür Taraması - Researchgate,Literatür taraması - Scopus,Literatür Taraması - MEDLINE,Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley,Ornekleme,Veri Toplama - SPSS,Veri analizi - SPSS,Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlar.A
Farklı veritabanlarını açıklar ve kullanır. 9A, E
Araştırma yapma ve planlama sürecini anlar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma metodolojisine giriş Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
2Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
3Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
4Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
5Ölçüm işlemleri ve ölçekler Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
6Literatür Taraması - Web of Science Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
7Literatür Taraması - Researchgate Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
8Literatür taraması - Scopus Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
9Literatür Taraması - MEDLINE Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
10Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
11Ornekleme Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
12Veri Toplama - SPSS Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
13Veri analizi - SPSS Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
14Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
Kaynak
Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini açıklayarak farklı veritabanlarında araştırma yapabilme ve planlayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma metodolojisine giriş,Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma,Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar,Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma,Ölçüm işlemleri ve ölçekler,Literatür Taraması - Web of Science,Literatür Taraması - Researchgate,Literatür taraması - Scopus,Literatür Taraması - MEDLINE,Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley,Ornekleme,Veri Toplama - SPSS,Veri analizi - SPSS,Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlar.A
Farklı veritabanlarını açıklar ve kullanır. 9A, E
Araştırma yapma ve planlama sürecini anlar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma metodolojisine giriş Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
2Araştırma Tasarımları - Randomize Klinik Çalışma Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
3Araştırmalarda yapılan hatalar ve etik kurallar Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
4Araştırma Tasarımları - Derleme Çalışma Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
5Ölçüm işlemleri ve ölçekler Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
6Literatür Taraması - Web of Science Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
7Literatür Taraması - Researchgate Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
8Literatür taraması - Scopus Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
9Literatür Taraması - MEDLINE Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
10Atıf kullanma, kaynakça oluşturma - Mendeley Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
11Ornekleme Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
12Veri Toplama - SPSS Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
13Veri analizi - SPSS Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
14Araştırma yöntemlerinin kullanımı ile bilimsel yazı hazırlama Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002
Kaynak
Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Ankara,2002

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06