Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA IV | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Başak TUNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenilen değerlendirme ve tedavi stratejilerinin ergoterapinin farklı alanlarında uygulamasını yapmaya fırsat sağlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında bakım verenlerin değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının sosyal katılımlarının değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin akademik becerilerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu ,Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin motor becerilerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu ,Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu ,Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu,Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin katılımlarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu ,Nörolojik hastaların bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi ,Nörolojik hastaların bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi ,Nörolojik hastaların günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi ,Nörolojik hastaların günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi ,Nörolojik hastaların katılım düzeyinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri sentez eder ve uygular - Ergoterapi teori ve modellerini analiz eder, seçer ve uygular | 12, 18, 2, 22 | B, C, F |
Ergoterapi müdahalelerinde mesleki ve etik muhakemeyi kullanır | ||
Ergoterapi yöntemini kişiler/populasyonla yakın işbirliği içinde uyarlar ve kişi merkezli müdahale programı uygular |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
2 | Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
3 | Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında bakım verenlerin değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
4 | Toplum temelli rehabilitasyon kapsamında farklı engel gruplarının sosyal katılımlarının değerlendirilmesi (8 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
5 | Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin akademik becerilerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
6 | Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin motor becerilerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
7 | Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
8 | Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
9 | Okul Temelli Ergoterapi kapsamında öğrencilerin katılımlarının değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması (8 saat)- Gülseren Özdemir Özel Uygulama Okulu | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
10 | Nörolojik hastaların bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
11 | Nörolojik hastaların bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
12 | Nörolojik hastaların günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
13 | Nörolojik hastaların günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
14 | Nörolojik hastaların katılım düzeyinin değerlendirilmesi (8 saat) - Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Meriano C, Latella D. Activities Of Daily Living. Meriano C, Latella D (Eds). Occupational Therapy Interventions: Function And Occupations. Slack Incorporated, 2008. - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. - Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. - Knecht Sabres Lj. Evaluation Of Activities Of Daily Living And Instrumental Activities Of Daily Living. Sladyk K, Jacobs K, Macrae N ( Eds).Occupational Therapy Essentials For Clinical Competence. Slack Incorporated 2010. - Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman?s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |