Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI1+222
Ders Programı Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar KAYA CİDDİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar KAYA CİDDİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmek için eğitim vermektir. Bölümde programın, amaçlarına ulaşabilmesini sağlayacak desen, resim, özgün baskı resim ve duvar resmi atölyeleri vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.hafta- Ergoterapi nedir, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,2.hafta- Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,3.hafta- Resim çalışmaları,4.hafta- Videolardan resim izleme ve yorumlama,5.hafta- Projeli resim çalışması,6.hafta- Proje çalışmasına devam,7.hafta- Müze ziyareti,8.hafta- ABC?Z harfleri ile iki boyutlu yüzeyde resimsel düzenleme,9.hafta- Resim sergi mekanlarını ziyaret,10.hafta- Proje çalışması:renkli resim(konu:çocuk oyunları),11.hafta- Çocuk oyunları resim çalışması devam,12.hafta- Seramik hamuru ile el çalışmaları,13.hafta- Ebru yapımı,14.hafta- Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekleyebilecektir.1, 7A, C, F
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar.1, 7A, C, F
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar.1, 7A, C, F
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir.1, 7A, C, F
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir.1, 7A, C, F
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler.1, 7A, C, F
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.hafta- Ergoterapi nedir, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
22.hafta- Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlarVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
33.hafta- Resim çalışmalarıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
44.hafta- Videolardan resim izleme ve yorumlamaVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
55.hafta- Projeli resim çalışmasıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
66.hafta- Proje çalışmasına devamVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
77.hafta- Müze ziyaretiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
88.hafta- ABC?Z harfleri ile iki boyutlu yüzeyde resimsel düzenlemeVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
99.hafta- Resim sergi mekanlarını ziyaretVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1010.hafta- Proje çalışması:renkli resim(konu:çocuk oyunları)Verilen ders notuna önceden hazırlanılması
1111.hafta- Çocuk oyunları resim çalışması devamVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1212.hafta- Seramik hamuru ile el çalışmalarıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1313.hafta- Ebru yapımıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1414.hafta- TartışmaVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
sergi kitapları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu