Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar KAYA CİDDİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar KAYA CİDDİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmek için eğitim vermektir. Bölümde programın, amaçlarına ulaşabilmesini sağlayacak desen, resim, özgün baskı resim ve duvar resmi atölyeleri vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.hafta- Ergoterapi nedir, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,2.hafta- Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,3.hafta- Resim çalışmaları,4.hafta- Videolardan resim izleme ve yorumlama,5.hafta- Projeli resim çalışması,6.hafta- Proje çalışmasına devam,7.hafta- Müze ziyareti,8.hafta- ABC?Z harfleri ile iki boyutlu yüzeyde resimsel düzenleme,9.hafta- Resim sergi mekanlarını ziyaret,10.hafta- Proje çalışması:renkli resim(konu:çocuk oyunları),11.hafta- Çocuk oyunları resim çalışması devam,12.hafta- Seramik hamuru ile el çalışmaları,13.hafta- Ebru yapımı,14.hafta- Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekleyebilecektir. | 1, 7 | A, C, F |
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar. | 1, 7 | A, C, F |
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar. | 1, 7 | A, C, F |
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir. | 1, 7 | A, C, F |
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir. | 1, 7 | A, C, F |
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler. | 1, 7 | A, C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.hafta- Ergoterapi nedir, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | 2.hafta- Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | 3.hafta- Resim çalışmaları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | 4.hafta- Videolardan resim izleme ve yorumlama | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | 5.hafta- Projeli resim çalışması | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | 6.hafta- Proje çalışmasına devam | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | 7.hafta- Müze ziyareti | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | 8.hafta- ABC?Z harfleri ile iki boyutlu yüzeyde resimsel düzenleme | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | 9.hafta- Resim sergi mekanlarını ziyaret | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
10 | 10.hafta- Proje çalışması:renkli resim(konu:çocuk oyunları) | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
11 | 11.hafta- Çocuk oyunları resim çalışması devam | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
12 | 12.hafta- Seramik hamuru ile el çalışmaları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
13 | 13.hafta- Ebru yapımı | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
14 | 14.hafta- Tartışma | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir. |
sergi kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |