Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE OYUN | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Neslihan ARGÜT, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Öğr.Gör. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ve tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları ,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Oyunun önemini ve çocuğun dünyasındaki anlamını bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Çocuk ve oyun ile ilgili kuramları bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 1, 2, 3 | A, C |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, C |
Çocuğun gelişim dönemlerini bilir ve bu dönemlere uygun oyun etkinlikleri planlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Oyunun terapötik değerini bilir ve çocuğun iç dünyasını anlama konusunda oyunu araç olarak kullanır. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Oyunun tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Oyunla ilgili kuramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları | |
8 | Oyuncak ve oyun materyalleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Oyuncak güvenliği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |