Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE OYUN2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Öğr.Gör. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ve tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları ,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunun önemini ve çocuğun dünyasındaki anlamını bilir.1, 2, 3A, C
Çocuk ve oyun ile ilgili kuramları bilir.1, 2, 3A, C
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.1, 2, 3A, C
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.1, 2, 3A, C
Çocuğun gelişim dönemlerini bilir ve bu dönemlere uygun oyun etkinlikleri planlar.1, 2, 3A, C
Oyunun terapötik değerini bilir ve çocuğun iç dünyasını anlama konusunda oyunu araç olarak kullanır.1, 2, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders tanıtımı ve girişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Oyunun tanımı ve tarihçesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Oyunla ilgili kuramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları
8Oyuncak ve oyun materyalleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Oyuncak güvenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/ÖnermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri GeliştirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Dersin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu