Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZİK - ALGILAMA- İLETİŞİM | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Müziğin insanın zihinsel gelişiminde ve sosyal yaşamındaki etkilerini ve katkılarını öğretmek; farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımını incelemek ve farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algılanması hususunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzik ve müzik terapisine giriş,Müzik terapisinin tarihsel gelişimi,Beyin ve müzik,Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri,Müzikte algılama ve bellek,Tutum ve algı,Bir eğitim aracı olarak müzik,Otistik çocuklarda müzik terapisi,Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi,Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi,Geriatrik hastalarda müzik terapisi,İletişim ve tutum değişiklikleri,İletişimde sözcüklerin müziği,Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müzik terapisinin tarihsel gelişimini özetleyebilmesi, | 1, 4, 5 | A, C, D |
Müzik terapisi ile ilgili bilimsel makaleleri tarar ve sonuçlarını tartışabilmesi, | 1, 4, 5 | A, C, D |
Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkilerini ilişkilendirebilmesi. | 1, 4, 5 | A, C, D |
Müziğin iletişim, algı ve tutum değişiklikleri üzerinde yaptığı etkileri açıklaması | 1, 4, 5 | A, C, D |
Farklı hasta gruplarında yapılan müzik terapilerini özetlemesi | 1, 4, 5 | A, C, D |
Bir eğitim aracı olarak müzik çalışmalarını organize edebilmesi | 1, 4, 5 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzik ve müzik terapisine giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Müzik terapisinin tarihsel gelişimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Beyin ve müzik | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Müzikte algılama ve bellek | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | Tutum ve algı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Bir eğitim aracı olarak müzik | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Otistik çocuklarda müzik terapisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Geriatrik hastalarda müzik terapisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | İletişim ve tutum değişiklikleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | İletişimde sözcüklerin müziği | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları. |
* Adnan Çoban. Müzikterapi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2005. * Levent Öztürk, Halil Erseven, M. Fadıl Atik. Makamdan Şifaya, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009. * Casimir Colombe. Müziğin İnsan ve Hayvanlara Etkisi, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2012. * Banu Doğan. Sentez, Müzik, Terapi, Zeus Kitabevi, İzmir, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |