Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EL REHABİLİTASYONU | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | El yaralanmalarındaki yetersizlik nedeniyle katılım ve performans kısıtlılıklarına yol açan problemleri ayrıntılı olarak incelemek ve bu problemlere yönelik ergoterapi yaklaşımlarını konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; El anatomisi ve biomekaniği,El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları),El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir),Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri,El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi),Somatosensoriyal Duyu eğitimi,El rehabilitasyonu,El rehabilitasyonu,El yaralanmalarında ergoterapistin rolü,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
El anatomisi ve biomekaniğini kavrar | 1, 10, 12 | A |
Üst extremite özellikle el yaralanmaları konusunda ayrıntılı bilgi edinir | 1, 10, 12 | A |
El yaralanmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini tanımlar uygular. | 1, 10, 12 | A |
Değerlendirme sonucunda elde ettiği bilgileri dökümante eder ve yorumlar | 1, 10, 12 | A |
El yaralanması sonrasında kişinin katılımını arttırmak için ergoterapi müdahalelerini analiz eder, birleştirir ve uygular. | 1, 10, 12, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | El anatomisi ve biomekaniği | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
2 | El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
8 | El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
9 | Somatosensoriyal Duyu eğitimi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
10 | El rehabilitasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
11 | El rehabilitasyonu | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
12 | El yaralanmalarında ergoterapistin rolü | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
13 | El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
14 | El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
Kaynak |
1-Margarete nordin, victor h basic biomechanics of musculoskeletal system frankel lippıncoıt wıllıams & wılkıns 2-Madeleine mooney, claire ıreson occupational therapy ın orthopedıcs and trauma. Willey blackwel 2009 3-John jy leong. Jesse jupiter . Orthopedic rehabilitation assessment, enablement springer 2007 5- Mary vining radomski, catherine a. Trombly latham occupational therapy for physical dysfunction 5.Cynthia Cooper, Fundamentals of Hand Therapy: Clinical Reasoning and Treatment Guidelines for Common Diagnoses of the Upper Extremity, Mosby, 2006 6.Terri M. Skirven, A. Lee Osterman, Jane Fedorczyk, Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, Mosby, 2011 6- Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |