Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ TEORİLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İbrahim Yavuz TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teoriler, kuramsal modeller ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçeveleri kavramları incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi teorilerine giriş,Ergoterapide paradigmalar,Kanada aktivite performans modeli(CMOP),İnsan aktiviteleri modeli(MOHO),Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO),CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I, CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II,Kawa modeli,Biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol referans çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapinin temel kavramlarını tanımlar.16A
Ergoterapide kullanılan teorileri ve paradigmaları açıklar.9A
Farklı ergoterapi teorilerini karşılaştırır.10A
Ergoterapi ile ilişkili temel kuramsal modelleri özetler.16, 5A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi teorilerine girişUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
2Ergoterapide paradigmalarUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
3Kanada aktivite performans modeli(CMOP)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 5 : Kanada Aktivite Performans Modeli ve İlişkilendirilmesi
4İnsan aktiviteleri modeli(MOHO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 6: İnsan Aktivite Modeli
5Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 4: Kişi-Çevre-Aktivite Modeli
6CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması IBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9
7 CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması IIBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9
8Kawa modeliUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 7: Kawa Modeli
9Biyomekaniksel referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
10Motor kontrol referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
11Duyu integrasyonu referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
12Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
13Ergoterapi Modellerinin UygulanmasıBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019
14Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019
Kaynak
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. 4.Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)61
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ TEORİLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İbrahim Yavuz TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teoriler, kuramsal modeller ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçeveleri kavramları incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi teorilerine giriş,Ergoterapide paradigmalar,Kanada aktivite performans modeli(CMOP),İnsan aktiviteleri modeli(MOHO),Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO),CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I, CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II,Kawa modeli,Biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol referans çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapinin temel kavramlarını tanımlar.16A
Ergoterapide kullanılan teorileri ve paradigmaları açıklar.9A
Farklı ergoterapi teorilerini karşılaştırır.10A
Ergoterapi ile ilişkili temel kuramsal modelleri özetler.16, 5A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi teorilerine girişUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
2Ergoterapide paradigmalarUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
3Kanada aktivite performans modeli(CMOP)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 5 : Kanada Aktivite Performans Modeli ve İlişkilendirilmesi
4İnsan aktiviteleri modeli(MOHO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 6: İnsan Aktivite Modeli
5Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 4: Kişi-Çevre-Aktivite Modeli
6CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması IBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9
7 CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması IIBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9
8Kawa modeliUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 7: Kawa Modeli
9Biyomekaniksel referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
10Motor kontrol referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
11Duyu integrasyonu referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
12Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
13Ergoterapi Modellerinin UygulanmasıBumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019
14Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019
Kaynak
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. 4.Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06