Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ TEORİLERİ2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İbrahim Yavuz TATLI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teoriler, kuramsal modeller ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçeveleri kavramları incelenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi teorilerine giriş,Ergoterapide paradigmalar,Kanada aktivite performans modeli(CMOP),İnsan aktiviteleri modeli(MOHO),Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO),Vaka tartışması,Vaka tartışması,Kawa modeli,Biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol referans çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi,Vaka tartışması,Vaka tartışması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi teorilerini ayırt edebilmesi1, 3A, C
Ergoterapi modellemelerini örnekleyebilmesi1, 3A, C
Farklı ergoterapi teorilerini kullanabilmesi1, 3A, C
Duyu-algı-motor ve biyomekaniksel referans çerçevelerini tartışabilmesi1, 3A, C
Duyu-algı-motor referans çerçevelerini hastaya uyarlayabilmesi1, 3A, C
Biyomekaniksel modeli örnekleyebilmesi1, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi teorilerine girişUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
2Ergoterapide paradigmalarUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama
3Kanada aktivite performans modeli(CMOP)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 5 : Kanada Aktivite Performans Modeli ve İlişkilendirilmesi
4İnsan aktiviteleri modeli(MOHO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 6: İnsan Aktivite Modeli
5Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO)Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 4: Kişi-Çevre-Aktivite Modeli
6Vaka tartışmasıBelirlenen vaka için hazırlanma
7Vaka tartışmasıBelirlenen vaka için hazırlanma
8Kawa modeliUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 7: Kawa Modeli
9Biyomekaniksel referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
10Motor kontrol referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
11Duyu integrasyonu referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
12Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesiUsing Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri
13Vaka tartışmasıBelirlenen vaka için hazırlanma
14Vaka tartışmasıBelirlenen vaka için hazırlanma
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
1.Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 2.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. 3.Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. 4.Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu