Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+24 | 12 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Serabral palside az gören rehabilitasyonu (24 saat) – RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda ortezleme ve yardımcı cihazların değerlendirilmesi ve uuygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda akademik becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda ev ziyareti kapsamında çevresel değerlendirmelerin yapılması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi,Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi ,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda bilişsel becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda toplumsal katılımın değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması(24 saat)- FSM Eğitim Araştırma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri sentez eder ve uygular | 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi teori ve modellerini analiz eder, seçer ve uygular | 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi müdahalelerinde mesleki ve etik muhakemeyi kullanır | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi yöntemini kişiler/populasyonla yakın işbirliği içinde uyarlar ve kişi merkezli müdahale programı uygular | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Edindiği bilgileri, staj yaptığı uygulama yerine uyarlar | 10, 16, 19, 3, 4, 6 | A, D, E, H |
İnterdisipliner çalışma becerisi kazanır | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer menfaat sahipleri | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 6 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
2 | Serabral palside az gören rehabilitasyonu (24 saat) – RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
3 | Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
4 | Riskli Bebek ve çocuklarda yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
5 | Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
6 | Riskli Bebek ve çocuklarda ortezleme ve yardımcı cihazların değerlendirilmesi ve uuygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
7 | Riskli Bebek ve çocuklarda akademik becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
8 | Riskli Bebek ve çocuklarda ev ziyareti kapsamında çevresel değerlendirmelerin yapılması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
9 | Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
10 | Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
11 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda bilişsel becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
12 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
13 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda toplumsal katılımın değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
14 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması(24 saat)- FSM Eğitim Araştırma | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 24 | 336 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 10 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 492 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(492/30) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA V | - | Güz Dönemi | 0+24 | 12 | 16 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat),Serabral palside az gören rehabilitasyonu (24 saat) – RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda ortezleme ve yardımcı cihazların değerlendirilmesi ve uuygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda akademik becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda ev ziyareti kapsamında çevresel değerlendirmelerin yapılması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi,Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi ,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda bilişsel becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda toplumsal katılımın değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi,Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması(24 saat)- FSM Eğitim Araştırma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrendiği bilgileri sentez eder ve uygular | 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi teori ve modellerini analiz eder, seçer ve uygular | 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi müdahalelerinde mesleki ve etik muhakemeyi kullanır | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Ergoterapi yöntemini kişiler/populasyonla yakın işbirliği içinde uyarlar ve kişi merkezli müdahale programı uygular | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Edindiği bilgileri, staj yaptığı uygulama yerine uyarlar | 10, 16, 19, 3, 4, 6 | A, D, E, H |
İnterdisipliner çalışma becerisi kazanır | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 5, 6 | A, D, E, H |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer menfaat sahipleri | 10, 12, 16, 19, 3, 4, 6 | A, D, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik rehabilitasyon uygulamaları kapsamında riskli bebeklerin değerlendirilmesi, tedavi programının planlanması ve uygulanması - Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (24 saat) | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
2 | Serabral palside az gören rehabilitasyonu (24 saat) – RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
3 | Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
4 | Riskli Bebek ve çocuklarda yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
5 | Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
6 | Riskli Bebek ve çocuklarda ortezleme ve yardımcı cihazların değerlendirilmesi ve uuygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
7 | Riskli Bebek ve çocuklarda akademik becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
8 | Riskli Bebek ve çocuklarda ev ziyareti kapsamında çevresel değerlendirmelerin yapılması (24 saat) - RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
9 | Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
10 | Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
11 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda bilişsel becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
12 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
13 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda toplumsal katılımın değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- FSM Eğitim Araştırma Hastanesi- Toplum Ruh sağlığı Merkezi | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
14 | Psikiyatrik bozukluğu olan hastalarda mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması(24 saat)- FSM Eğitim Araştırma | Dönem notlarının tekrar edilmesi |
Kaynak |
Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |