Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet EMİR |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hospital Departments,Hospital Staff,Hospital Equipment,Parts of Body I,Review,Parts of Body II,Parts of Body III,Respiratory System,Circulatory System,Review,Digestive System,First Aid,Common Abbreviations,Review; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilecektir. | 16, 37, 38, 9 | A, E, G |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 15, 16, 5, 9 | A, E, G |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir. | 15, 16, 37, 9 | A, E, G |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 15, 16, 37, 5, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hospital Departments | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | Hospital Staff | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | Hospital Equipment | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | Parts of Body I | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | Parts of Body II | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | Parts of Body III | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | Respiratory System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | Circulatory System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
10 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
11 | Digestive System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
12 | First Aid | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
13 | Common Abbreviations | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
14 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet EMİR |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hospital Departments,Hospital Staff,Hospital Equipment,Parts of Body I,Review,Parts of Body II,Parts of Body III,Respiratory System,Circulatory System,Review,Digestive System,First Aid,Common Abbreviations,Review; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilecektir. | 16, 37, 38, 9 | A, E, G |
Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 15, 16, 5, 9 | A, E, G |
Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir. | 15, 16, 37, 9 | A, E, G |
Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 15, 16, 37, 5, 9 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hospital Departments | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | Hospital Staff | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | Hospital Equipment | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | Parts of Body I | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | Parts of Body II | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | Parts of Body III | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | Respiratory System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | Circulatory System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
10 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
11 | Digestive System | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
12 | First Aid | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
13 | Common Abbreviations | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
14 | Review | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |