Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA II | 0+8 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı klinik uygulama alanlarında, derslerde kazanılan teorik ve pratik bilgileri, ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi teorileri kapsamında değerlendirmeleri gözlemler (8 saat),Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonlarını gözlemler (8 saat),Pediatride duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi (8 saat),Pediatrik vakalarda duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisinin gözlemlenmesi (8 saat,Engelli bireyi psikososyal boyutta gözlemler (8 saat),Pediatride bilişsel bozuklukların gözlemlenmesi- Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu (8 saat),Pediatride bilişsel bozuklukların gözlemlenmesi- Zeka geriliği ve öğrenme bozukluğu (8 saat),Yaşlılarda bilişsel bozuklukların gözlenmesi-Alzheimer, Demans (8 saat),Kognitif bozuklukların değerlendirilmelerini gözlemler (8 saat),Farklı tipteki nörolojik hastalıklarda bilişsel bozuklukları ve tedavisini gözlemler- MS-Parkinson (8 saat),Kognitif bozuklukların değerlendirilmesinin gözlemlenmesi (8 saat),Kognitif bozuklukların tedavisinde yaklaşımların gözlemlenmesi (8 saat),Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ve bunlarla ilişkili model ve referans çerçevelerini uygular (8 saat),GYA ve YGYA değerlendirme yöntemlerini uygular (8 saat); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte planlanan değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını gözetim altında uygulayabilecektir. | 10, 14, 15 | A, B, C |
Ergoterapi değerlendirme yaklaşımlarını temel düzeyde uygular. | 10, 12, 14, 15 | B, C |
Ergoterapi müdahale yaklaşımlarını temel düzeyde uygular. | 10, 12, 15, 16 | B, C |
Farklı klinik alanlarda ergoterapi uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanabilecektir. | 10, 12, 14, 15 | B, C |
Mesleki rehabilitasyon kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular. | 10, 12, 14, 15 | B, C |
Duyu bütünleme kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular | 10, 12, 14, 15 | B, C |
Günlük yaşam aktiviteleri kliniğinde ergoterapi yaklaşımlarını uygular. | 10, 12, 15, 16 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi teorileri kapsamında değerlendirmeleri gözlemler (8 saat) | |
2 | Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonlarını gözlemler (8 saat) | Performans Alanları Duyu-Motor Ders Notları |
3 | Pediatride duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi (8 saat) | Performans Alanları Duyu-Motor Ders Notları |
4 | Pediatrik vakalarda duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisinin gözlemlenmesi (8 saat | Performans Alanları Duyu-Motor Ders Notları |
5 | Engelli bireyi psikososyal boyutta gözlemler (8 saat) | Cohn ES., Schell BAB. Wıllard & Spackman?s Occupatıonal Therapy. Lıppıncot Wıllıams, Phıladelphıa, 2003. |
6 | Pediatride bilişsel bozuklukların gözlemlenmesi- Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu (8 saat) | Referans kitaplardan ilgili bölümlerin okunması, literatür araştırması |
7 | Pediatride bilişsel bozuklukların gözlemlenmesi- Zeka geriliği ve öğrenme bozukluğu (8 saat) | Referans kitaplardan ilgili bölümlerin okunması, literatür araştırması |
8 | Yaşlılarda bilişsel bozuklukların gözlenmesi-Alzheimer, Demans (8 saat) | Performans Alanları-Kognitif Ders Notları |
9 | Kognitif bozuklukların değerlendirilmelerini gözlemler (8 saat) | Performans Alanları-Kognitif Ders Notları |
10 | Farklı tipteki nörolojik hastalıklarda bilişsel bozuklukları ve tedavisini gözlemler- MS-Parkinson (8 saat) | Performans Alanları-Kognitif Ders Notları |
11 | Kognitif bozuklukların değerlendirilmesinin gözlemlenmesi (8 saat) | Performans Alanları-Kognitif Ders Notları |
12 | Kognitif bozuklukların tedavisinde yaklaşımların gözlemlenmesi (8 saat) | Performans Alanları-Kognitif Ders Notları |
13 | Temel ve yardımcı günlük yaşam aktiviteleri ve bunlarla ilişkili model ve referans çerçevelerini uygular (8 saat) | Pedretti's Occupational Therapy Chapter 10 : Daily Living Activities |
14 | GYA ve YGYA değerlendirme yöntemlerini uygular (8 saat) | Pedretti's Occupational Therapy Chapter 10 : Daily Living Activities |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |