Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROGELİŞİMSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Başak TUNCEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı nörogelişimsel bozuklukların etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulgularını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik ergoterapiye giriş,Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç,Serebral paralizi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları (otizm),Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozukulukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları,Nörogelişimsel Referans Çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Görsel Algı Referans Çerçevesi,Motor Beceri Referans Çerçevesi ve Biyomekaniksel Referans Çerçevesi,Kazanımsal Referans Çerçevesi,Sosyal Katılım Referans Çerçevesi,Vaka Tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinikte karşılaşacakları farklı nörogelişimsel bozukları öğrenebilmesi. | 1, 2, 3 | A, C |
Pediatrik ergoterapi alanı ile ilişkili teorileri, modelleri ve müdahalede kullanılacak referans çerçevelerini ve bunların kuramsal temellerini açıklar | 1, 2, 3 | A, C |
Pediatrik ergoterapide kullanılan değerlendirme ve ergoterapi müdahalelerini öğrenir ve uygular | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pediatrik ergoterapiye giriş | 1. Kaynağın 2. Bölümü s.23-29 |
2 | Tipik Nörogelişimsel süreç ve atipik nörogelişimsel süreç | 1. Kaynağın 3. bölümü s.31-48 |
3 | Serebral paralizi etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları | 1. Kaynağın 7 bölümü s. 187-201 |
4 | Kas hastalıkları ve spina bifida etyolojisi patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları | 2. Kaynağın 81. Bölümü s.347-351 |
5 | Down sendromunun etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları | 2. Kaynağın 32. bölümü s. 145-151 |
6 | Otizm spekturum ve özel öğrenme güçlükleri etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları (otizm) | 1. Kaynağın 6. Bölümü s. 99 |
7 | Zihinsel bozukluklar ve gelişimsel koordinasyon bozukulukları etyolojisi, patolojisi, epidemiyolojisi ve klinik bulguları | 2. Kaynağın 80. Bölümü s.343-347 |
8 | Nörogelişimsel Referans Çerçevesi | Önceden verilen vaka için hazırlanılması |
9 | Duyu integrasyonu referans çerçevesi | 2. Kaynağın 30. Bölümü S.139-143 |
10 | Görsel Algı Referans Çerçevesi | 2. Kaynağın 76. bölümü s.327-331 |
11 | Motor Beceri Referans Çerçevesi ve Biyomekaniksel Referans Çerçevesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
12 | Kazanımsal Referans Çerçevesi | 2. Kaynağın 77. Bölümü s.331-335 |
13 | Sosyal Katılım Referans Çerçevesi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
14 | Vaka Tartışması |
Kaynak |
1. Kramer P, Hinojosa J. Frame of Reference for Pediatric Occupational Therapy, Lippincott Williams& Wilkins, 2010 2. Rodger S, Ziviani J. Occupational Therapy with Children Understanding Children’s Occupations and Enabling Participation, Blackwell Publishing, 2006. 3. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |