Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ BİLİMİ VE FELSEFESİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra Şahadet SEZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi uygulamalarında önemli yere sahip olan kavramsal yaklaşımların ergoterapistler tarafından detaylı olarak incelenmesi ve pratik/akademik çalışmalarda kullanılabilmesinin sağlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi ,Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı,Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi,Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing,Kişisel bağlamların irdelenmesi,Occupational İnjustice,Occupational Deprivation,Occupational Apartheid, Occupational Marginalization,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi ,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapide bilimsel ve felsefi yönden önemli terim ve kavramları tanımlar. | 1, 10, 15, 2, 22, 3, 8 | A, B, F |
Ergoterapi biliminin tarihçesinde mevcut felsefi kuramlar ve katkılarını tanımlar. | 1, 10, 12, 15, 19, 2, 22, 3 | A, B, F |
Ergoterapi teoriler, modelleri ve Ergoterapi biliminin gelişimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 1, 10, 15, 2, 22, 3 | A, B, C |
Ergoterapide önemli kavramsal yaklaşımların Ergoterapi uygulamalarında yerini belirler. | 1, 10, 15, 18, 19, 2, 22, 3, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | Kişisel bağlamların irdelenmesi | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Occupational İnjustice | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Occupational Deprivation | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | Occupational Apartheid, Occupational Marginalization | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi | |
10 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması | İlgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |