Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ BİLİMİ VE FELSEFESİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi uygulamalarında önemli yere sahip olan kavramsal yaklaşımların ergoterapistler tarafından detaylı olarak incelenmesi ve pratik/akademik çalışmalarda kullanılabilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi ,Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı,Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi,Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing,Kişisel bağlamların irdelenmesi,Occupational İnjustice,Occupational Deprivation,Occupational Apartheid, Occupational Marginalization,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi ,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapide bilimsel ve felsefi yönden önemli terim ve kavramları tanımlar.16, 9A
Ergoterapi biliminin tarihçesinde mevcut felsefi kuramlar ve katkılarını tanımlar. 16, 9A
Ergoterapi teoriler, modelleri ve Ergoterapi biliminin gelişimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. 16, 9A
Ergoterapide önemli kavramsal yaklaşımların Ergoterapi uygulamalarında yerini belirler. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi Mebis Notları
2Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışıMebis Notları
3Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesiMebis Notları
4Sağlık ve iyi olma hali - WellbeingMebis Notları
5Kişisel bağlamların irdelenmesiMebis Notları
6Occupational İnjusticeMebis Notları
7Occupational DeprivationMebis Notları
8Occupational Apartheid, Occupational MarginalizationMebis Notları
9Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi Mebis Notları
10Occupational Profil Oluşturma YöntemleriMebis Notları
11Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimiMebis Notları
12Occupational Profil Oluşturma YöntemleriMebis Notları
13Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanmasıMebis Notları
Kaynak
1. De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. 2. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. Hocking, C., & Clair, V. W. S. (2011). Occupational science: Adding value to occupational therapy. New Zealand Journal of Occupational Therapy, 58(1), 29-35. 3. Clark, F. A., Jackson, J., & Carlson, M. (2004). Occupational science, occupational therapy and evidence-based practice: What the Well Elderly Study has taught us. In M. Molineux, (Ed.), Occupation for occupational therapists (pp. 200-218). 4. Yazdani, F., & Bonsaksen, T. (2017). Introduction to the Model of Occupational Wholeness. ErgoScience, 12(1). 5. Wilcock, A. A. (2005). Occupational science: Bridging occupation and health. 6. Dickie, V., Cutchin, M. P., & Humphry, R. (2006). Occupation as transactional experience: A critique of individualism in occupational science. Journal of Occupational Science, 13(1), 83-93. 7. Hammell, K. R. W., & Beagan, B. (2017). Occupational injustice: A critique: L’injustice occupationnelle: une critique. Canadian Journal of Occupational Therapy, 84(1), 58-68. 8. Wagman, P., Håkansson, C., & Björklund, A. (2012). Occupational balance as used in occupational therapy: A concept analysis. Scandinavian journal of occupational therapy, 19(4), 322-327. 9. Durocher, E., Gibson, B. E., & Rappolt, S. (2014). Occupational justice: A conceptual review. Journal of Occupational Science, 21(4), 418-430. 10. Whitney, R. (2019). The Occupational Profile as a Guide to Clinical Reasoning in Early Intervention: A Detective’s Tale. Continuing Education Article. Article code CEA0419| April. 11. Occupational Therapy and Occupational Science (1st ed.). by Doris Pierce PhD OTR/L FAOTA 12. Occupational Science: Society, Inclusion, Participation Gail E. Whiteford (Editor), Clare Hocking (Editor) 13. .Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. 14. Hart, C. (2020). The Whole of the Moon: How Our Occupational Lens Helps or Hinders Our Exploration of the Dark Side of Occupation.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ BİLİMİ VE FELSEFESİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi uygulamalarında önemli yere sahip olan kavramsal yaklaşımların ergoterapistler tarafından detaylı olarak incelenmesi ve pratik/akademik çalışmalarda kullanılabilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi ,Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı,Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesi,Sağlık ve iyi olma hali - Wellbeing,Kişisel bağlamların irdelenmesi,Occupational İnjustice,Occupational Deprivation,Occupational Apartheid, Occupational Marginalization,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi ,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimi,Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri,Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapide bilimsel ve felsefi yönden önemli terim ve kavramları tanımlar.16, 9A
Ergoterapi biliminin tarihçesinde mevcut felsefi kuramlar ve katkılarını tanımlar. 16, 9A
Ergoterapi teoriler, modelleri ve Ergoterapi biliminin gelişimi arasındaki ilişkiyi tanımlar. 16, 9A
Ergoterapide önemli kavramsal yaklaşımların Ergoterapi uygulamalarında yerini belirler. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi bilimi ve felsefesin tarihçesi Mebis Notları
2Ergoterapi Bilimi ve Ergoterapiye uygulanışıMebis Notları
3Ergoterapi bilimi ve felsefesinin tarihçesiMebis Notları
4Sağlık ve iyi olma hali - WellbeingMebis Notları
5Kişisel bağlamların irdelenmesiMebis Notları
6Occupational İnjusticeMebis Notları
7Occupational DeprivationMebis Notları
8Occupational Apartheid, Occupational MarginalizationMebis Notları
9Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi Mebis Notları
10Occupational Profil Oluşturma YöntemleriMebis Notları
11Sosyal bağlamlarda Ergoterapi bilimiMebis Notları
12Occupational Profil Oluşturma YöntemleriMebis Notları
13Sağlıklı bireylerde Ergoterapi biliminin uygulanmasıMebis Notları
Kaynak
1. De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. 2. Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. Hocking, C., & Clair, V. W. S. (2011). Occupational science: Adding value to occupational therapy. New Zealand Journal of Occupational Therapy, 58(1), 29-35. 3. Clark, F. A., Jackson, J., & Carlson, M. (2004). Occupational science, occupational therapy and evidence-based practice: What the Well Elderly Study has taught us. In M. Molineux, (Ed.), Occupation for occupational therapists (pp. 200-218). 4. Yazdani, F., & Bonsaksen, T. (2017). Introduction to the Model of Occupational Wholeness. ErgoScience, 12(1). 5. Wilcock, A. A. (2005). Occupational science: Bridging occupation and health. 6. Dickie, V., Cutchin, M. P., & Humphry, R. (2006). Occupation as transactional experience: A critique of individualism in occupational science. Journal of Occupational Science, 13(1), 83-93. 7. Hammell, K. R. W., & Beagan, B. (2017). Occupational injustice: A critique: L’injustice occupationnelle: une critique. Canadian Journal of Occupational Therapy, 84(1), 58-68. 8. Wagman, P., Håkansson, C., & Björklund, A. (2012). Occupational balance as used in occupational therapy: A concept analysis. Scandinavian journal of occupational therapy, 19(4), 322-327. 9. Durocher, E., Gibson, B. E., & Rappolt, S. (2014). Occupational justice: A conceptual review. Journal of Occupational Science, 21(4), 418-430. 10. Whitney, R. (2019). The Occupational Profile as a Guide to Clinical Reasoning in Early Intervention: A Detective’s Tale. Continuing Education Article. Article code CEA0419| April. 11. Occupational Therapy and Occupational Science (1st ed.). by Doris Pierce PhD OTR/L FAOTA 12. Occupational Science: Society, Inclusion, Participation Gail E. Whiteford (Editor), Clare Hocking (Editor) 13. .Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. 14. Hart, C. (2020). The Whole of the Moon: How Our Occupational Lens Helps or Hinders Our Exploration of the Dark Side of Occupation.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06