Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİ3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Brodman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir.1, 12, 5, 8A
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir.1, 12, 5, 8A
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir.1, 12, 5, 8A
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir.1, 12, 5, 8A
5. Diencephalon’u tanımlayabilir.1, 12, 5, 8A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nörogliaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yollarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Mesencephalon iç yapısı ve yollarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncıkÖnceden verilen ders notuna hazırlık
8Otonom sinir sistemiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
9Telencephalon, Brodman alanları,Önceden verilen ders notuna hazırlık
10Cortex cerebralisÖnceden verilen ders notuna hazırlık
11Diencephalon ve yolları,Önceden verilen ders notuna hazırlık
12Koku beyni, koku yolları, limbik yollarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
13Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,Önceden verilen ders notuna hazırlık
14Nuclei basales, ekstra piramidal sistemÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğrenciye verilir.
1. Doğan T. Fonksiyonel Nöroanatomi, METU Press, ODTÜ Gelistirme Vakfi Yayincilik ve İletisim A.S., Ankara, 2002. 2. Richard S. Snell, Klinik Nöroanatomi Lippincott-Williams&Wilkins/Nobel, Istanbul,2000. 3. Lindsay KW, Bone I: ? Neurology and neurosurgery Illustrated?,Churchill Livingstone, UK, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu