Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ REHABİLİTASYON | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere meslekli rehabilitasyon kavramı ve prensipleri konusunda bilgi ve beceri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanması,Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlaması,Çalışmanın özürlü bir birey için anlamı,Mesleki rehabilitasyonda modeller ,Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulama,Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip),Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi,Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler ,Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreci,Değerlendirme periyodu,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişilerin mesleki rehabilitasyon ihtiyaçlarını belirler | 1, 10, 12, 14, 4 | |
Kişilerin veya toplulukların mesleki rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer, bu modeller imodifiye eder, ve uygular | 1, 10, 12, 14, 4 | |
Kişiler ve organizasyonlarla işbirliği içinde çalışabilme becerisi geliştirir. Çalışma Kapasitesini değerlendirme ve tedavi edici mesleki rehabilitasyon değerlendirme ve eğitim yaklaşımlarını bilir. | 1, 10, 12, 14, 4 | |
İş yeri Ergonomik analizini bilir. | 1, 10, 12, 14, 4 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki rehabilitasyona giriş, mesleki rehabilitasyon ile ilgili anahTar terimlerin tanımlanması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
1 | Ergoterapistin mesleki rehabilitasyondaki görevlerini tanımlaması | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
3 | Çalışmanın özürlü bir birey için anlamı | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
4 | Mesleki rehabilitasyonda modeller | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
5 | Terapatik ilişkilendirme ve kişi merkezli uygulama | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
6 | Mesleki rehabilitasyon süreci (değerlendirme, eğitim, işe yerleştirme ve takip) | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
7 | Mesleki rehabilitasyon ekibi, üyelerin ekipteki görevler, intedisipliner takım çalışmasının önemi | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
8 | Özürlü kişilerin çalışma hayatını destekleye kuruluşlar ve ilgili kanun ve yönetmelikler | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
9 | Türkiye `de özürlü bir bireyin iş edinme süreci | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
10 | Değerlendirme periyodu | Önceden verilen ders notuna hazırlanmak |
11 | Uygulama | |
12 | Uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama sonuçlarının tartışılması |
Kaynak |
1. Ross, J. Occupational Therapy and Vocational Rehabilitation 2. -Vocational Rehabilitation and Mental Health, Lloyd, C. 3. -Vocational Rehabilitation and Employment of Disabled Persons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |