Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörolojik rehabilitasyon,Hemiplejinin klinik olarak incelenmesi,Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesi,Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesi,Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesi,Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleri,Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleri,Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleri,Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleri,Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri ve literatür inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nörolojik bozuklukları bilir ve tanımlar. | ||
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer ve değerlendirme yapar | ||
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek modelleri uygular, rehabilitasyon programı tasarlar ve uygular |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nörolojik rehabilitasyon | Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. |
2 | Hemiplejinin klinik olarak incelenmesi | Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. |
3 | Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesi | Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003. |
4 | Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesi | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
4 | Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesi | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
5 | Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleri | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
7 | Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleri | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
8 | Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleri | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
9 | Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleri | Umphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001. |
10 | Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması | Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003. |
11 | Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme | Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003. |
12 | Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri | Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. |
13 | Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme | Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. |
14 | Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi müdahaleleri ve literatür inceleme | Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |