Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE ÖZEL KONULAR | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Öğr.Gör. Ahmet EMİR, Öğr.Gör. Başak TUNCEL, Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel hastalıklar ve durumlarda ergoterapinin rolünü öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okullarda Ergoterapi,Interoception,Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları,Duyu Eğitimi,Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu,Görüntüleme,Hayvan Deneyler,Yoga,Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi,Lenfödem ve Ergoterapi,Romatoloji ve Ergoterapi,Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi,Yanıkta Ergoterapi,Afetler ve Ergoterapi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci güncel ergoterapi konularını takip eder | A, C, D, F | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi değerlendirmeleri yapar | A, C, D, F | |
Güncel yaklaşımlarla ergoterapi müdahaleleri planlar | A, C, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okullarda Ergoterapi | |
2 | Interoception | |
3 | Bağırsak Mikrobiyata Araştırmaları | |
4 | Duyu Eğitimi | |
5 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu | |
6 | Görüntüleme | |
7 | Hayvan Deneyler | |
8 | Yoga | |
9 | Böbrek Hastalıkları, Diyabet ve Ergoterapi | |
10 | Lenfödem ve Ergoterapi | |
11 | Romatoloji ve Ergoterapi | |
12 | Fİbromyalji , Miyofasyal Ağrı Sendromu ve Ergoterapi | |
13 | Yanıkta Ergoterapi | |
14 | Afetler ve Ergoterapi |
Kaynak |
Quick Reference to Occupational Therapy-third Edition Kathlyn L. Reed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |