Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRÜCÜ REHABİLİTASYONU | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet EMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireylerin araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve bu becerilerin etkilendiği rahatsızlıklarda ergoterapiye ait değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriği,Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme yöntemleri,Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi,Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon cihazları,Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda),Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanma,Demansta araba kullanma,Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba kullanma,Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanma,Araba kullanmada yasal haklar,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sürücü rehabilitasyonununa yönelik ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini kazanır | 18 | A, D |
Araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve hastalıklara göre etkilenimlerini tanımlar | 18 | A, D |
Bireyler için gerekli olan araba modifikasyonlarını listeler | 18 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Vaka Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriği | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme yöntemleri | Araştırma |
3 | Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi | |
4 | Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon cihazları | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda) | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanma | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Demansta araba kullanma | Literatür Araştırması |
8 | Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba kullanma | Literatür Araştırması |
9 | Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanma | Literatür Araştırması |
10 | Araba kullanmada yasal haklar | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret | Kurum araştırması |
13 | Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması | Sunum hazırlama |
14 | Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması | Sunum hazırlama |
14 | Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret | Kurum Araştırması |
Kaynak |
. Handbook For The Assessment Of Driving Capacityschulties, M.S., Deluca,J., Chute,D.L.. Elsevier,Oxford, 2009. 2. Stav,W.B. Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |