Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE ERKEN MÜDAHALE | 2+2 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Prematüre bebeklerde ve bebeklerde duyu bütünlüğü kavramını öğretmek, duyu bütünlüğü problemlerinde ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duyu bütünleme nedir?,Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileri,Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır?,Duyusal bozukluklarda erken müdahale,Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileri,Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisi,Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı Süreci,Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklar,Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç Bozuklukları,Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozuklukları,Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesi,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Vaka çalışmaları / Tartışma ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğanda duyu bütünlüğü problemlerini değerlendirir | 1, 12, 8 | A |
Öğrenci duyu bütünlüğünü geliştirme kavramını tanımlar | 1, 12, 8 | A |
Duyu bütünlüğü ve adaptif davranışları geliştirmek için müdahaleler yapar | 1, 12, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Duyu bütünleme nedir? | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
2 | Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileri | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır? | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Duyusal bozukluklarda erken müdahale | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileri | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisi | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı Süreci | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklar | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç Bozuklukları | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozuklukları | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesi | Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması |
12 | Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun | Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması |
13 | Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun | Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması |
14 | Vaka çalışmaları / Tartışma | Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması |
Kaynak |
1. Britt Collins , Jackie Linder OlsonSensory Parenting, From Newborns to Toddlers: Everything is Easier When Your Child's Senses are Happy, 2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |