Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE ERKEN MÜDAHALE-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra SEZER
Dersin AmacıPrematüre bebeklerde ve bebeklerde duyu bütünlüğü kavramını öğretmek, duyu bütünlüğü problemlerinde ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Duyu bütünleme nedir?,Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileri,Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır?,Duyusal bozukluklarda erken müdahale,Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileri,Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisi,Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı Süreci,Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklar,Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç Bozuklukları,Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozuklukları,Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesi,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Vaka çalışmaları / Tartışma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğanda duyu bütünlüğü problemlerini değerlendirir 13, 5, 9A
Öğrenci duyu bütünlüğünü geliştirme kavramını tanımlar13, 5, 9A
Duyu bütünlüğü ve adaptif davranışları geliştirmek için müdahaleler yapar13, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duyu bütünleme nedir?Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
2Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileriSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
3Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır?Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
4Duyusal bozukluklarda erken müdahaleSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
5Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileriSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
6Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisiSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
7Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı SüreciSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
8Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklarSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
9Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç BozukluklarıSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
10Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozukluklarıSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
11Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesiSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
12Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyunBuilding Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
13Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyunBuilding Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
14Vaka çalışmaları / Tartışma Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
1. Britt Collins , Jackie Linder OlsonSensory Parenting, From Newborns to Toddlers: Everything is Easier When Your Child's Senses are Happy, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE ERKEN MÜDAHALE-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra SEZER
Dersin AmacıPrematüre bebeklerde ve bebeklerde duyu bütünlüğü kavramını öğretmek, duyu bütünlüğü problemlerinde ergoterapi değerlendirme ve müdahalelerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Duyu bütünleme nedir?,Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileri,Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır?,Duyusal bozukluklarda erken müdahale,Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileri,Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisi,Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı Süreci,Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklar,Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç Bozuklukları,Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozuklukları,Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesi,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyun,Vaka çalışmaları / Tartışma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğanda duyu bütünlüğü problemlerini değerlendirir 13, 5, 9A
Öğrenci duyu bütünlüğünü geliştirme kavramını tanımlar13, 5, 9A
Duyu bütünlüğü ve adaptif davranışları geliştirmek için müdahaleler yapar13, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Duyu bütünleme nedir?Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
2Duyu bütünleme bozukluğunun belirtileriSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
3Prematüreler duyu bütünleme problemleri açısından neden artmış risk altındadır?Sensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
4Duyusal bozukluklarda erken müdahaleSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
5Sosyal-duygusal beceriler, kaba motor becerileri, ince motor becerileriSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
6Bozukluğun Duyusal İşlem ve Öğrenme üzerine etkisiSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
7Bebeklik ve Erken Çocukluk Döneminde Klinik Karar ve Tanı SüreciSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
8Anksiyete ve depresyon gibi belirtilerin paternlerini içeren interaktif bozukluklarSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
9Dikkatsizlik, aşırı aktivite, duyusal arayış gibi belirtilerin paternlerini içeren Modülasyon-Duyusal Süreç BozukluklarıSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
10Kişisel absorbsiyon, perseverasyon ve disfonksiyonel iletişim gibi belirtilerin paternlerini içeren Ilişkilendirilme ve iletişimin nörogelişimsel bozukluklarıSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
11Duyu bütünlüğü problemlerinin değerlendirilmesiSensory Integration and the Child kitabından ilgili bölümün okunması
12Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyunBuilding Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
13Duyu bütünlüğü tedavisi için özel aktiviteler ve oyunBuilding Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
14Vaka çalışmaları / Tartışma Building Blocks for Learning: Occupational Therapy Approaches kitabından ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
1. Britt Collins , Jackie Linder OlsonSensory Parenting, From Newborns to Toddlers: Everything is Easier When Your Child's Senses are Happy, 2010

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06