Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA VI-Bahar Dönemi0+241216
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenilen değerlendirme ve tedavi stratejilerinin ergoterapinin farklı alanlarında uygulamasını yapmaya fırsat sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi,Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi ,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin bakım verenlerine yönelik değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı ,Pediatrik rehabilitasyon kapsamında aquaterapi uygulamalarının yapılması - (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


,Geriatrik bireylerde kognitif becerilere yönelik değerlendirmelerin ve müdahalelerin uyuglanması - (24 saat)- Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi
,Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi

,Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklar duyu-motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktiviteleri eğitimin planlanması ve uygulanması (24 saat)- LİV Hastanesi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda sanal gerçeklik destekli rehabilitasyon uygulanmaları (24 saat)- LİV Hastanesi
,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial Hastanesi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial HASTANESİ

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrendiği bilgileri sentez eder ve uygular - Ergoterapi teori ve modellerini analiz eder, seçer ve uygular13, 16, 3, 4D, E, H
Ergoterapi müdahalelerinde mesleki ve etik muhakemeyi kullanır
Ergoterapi yöntemini kişiler/populasyonla yakın işbirliği içinde uyarlar ve kişi merkezli müdahale programı uygular
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu EviDönem notlarının tekrar edilmesi
2Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi Dönem notlarının tekrar edilmesi
3Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler SarayıDönem notlarının tekrar edilmesi
4Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


Dönem notlarının tekrar edilmesi
5Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin bakım verenlerine yönelik değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı Dönem notlarının tekrar edilmesi
6Pediatrik rehabilitasyon kapsamında aquaterapi uygulamalarının yapılması - (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


Dönem notlarının tekrar edilmesi
7Geriatrik bireylerde kognitif becerilere yönelik değerlendirmelerin ve müdahalelerin uyuglanması - (24 saat)- Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi
Dönem notlarının tekrar edilmesi
8Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma MerkeziDönem notlarının tekrar edilmesi
9Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
10Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklar duyu-motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
11Nörolojik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktiviteleri eğitimin planlanması ve uygulanması (24 saat)- LİV Hastanesi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
12Nörolojik bozukluğu olan hastalarda sanal gerçeklik destekli rehabilitasyon uygulanmaları (24 saat)- LİV Hastanesi
Dönem notlarının tekrar edilmesi
13Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial Hastanesi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
14Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial HASTANESİ

Dönem notlarının tekrar edilmesi
Kaynak
2018-2021 yılları arasında pediatrik rehabilitasyon alanında toplamda 592 saat, geriatrik rehabilitasyon alanında toplamda 80 saat, kognitif rehabilitasyon alanında toplamda 32 saat, nörolojik rehabilitasyon alanında toplamda 176 saat, toplum temelli rehabilitasyon alanında toplamda 104 saat, okul temelli ergoterapi alanında toplamda 40 saat ve psikiyatrik rehabilitasyon alanında 96 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama I 2018- 2019 güz dönemi ERG2135720 kodlu klinik uygulama I dersi kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 112 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama II 2018- 2019 bahar dönemi ERG2235840 kodlu klinik uygulama dersi II kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 56 saat staj yapılmıştır. Geriatrik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 24 saat staj yapılmıştır. Kognitif Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama III 2019-2020 güz dönemi ERG3155520 kodlu klinik uygulama dersi III kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Nörolojik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Geriatrik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama IV 2019-2020 bahar dönemi ERG3255650 kodlu klinik uygulama dersi IV kapsamında toplum temelli rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Okul temelli ergoterapi kapsamında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Nörolojik rehabilitasyon kapsamında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama V 2020-2021 güz dönemi ERG4173540 kodlu klinik uygulama dersi V kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 240 saat staj yapılmıştır. Psikiyatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 96 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama VI 2020-2021 bahar dönemi ERG4273620 kodlu klinik uygulama dersi VI kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 144 saat staj yapılmıştır. Toplum temelli rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 72 saat staj yapılmıştır. Geriatrik rehabilitasyon alanında dönem boyunca 24 saat staj yapılmıştır. Nörolojik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 96 saat staj yapılmıştır. KAYNAKLAR - Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Meriano C, Latella D. Activities Of Daily Living. Meriano C, Latella D (Eds). Occupational Therapy Interventions: Function And Occupations. Slack Incorporated, 2008. - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. - Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. - Knecht Sabres Lj. Evaluation Of Activities Of Daily Living And Instrumental Activities Of Daily Living. Sladyk K, Jacobs K, Macrae N ( Eds).Occupational Therapy Essentials For Clinical Competence. Slack Incorporated 2010. - Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman?s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati168128
Rehberli Problem Çözme16464
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi16464
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16232
Proje Sunumu / Seminer5420
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4416
Ara Sınav ve Hazırlığı4832
Genel Sınav ve Hazırlığı6848
Performans Görevi, Bakım Planı16580
Toplam İş Yükü (Saat)484
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(484/30)16
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA VI-Bahar Dönemi0+241216
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenilen değerlendirme ve tedavi stratejilerinin ergoterapinin farklı alanlarında uygulamasını yapmaya fırsat sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi,Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi ,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


,Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin bakım verenlerine yönelik değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı ,Pediatrik rehabilitasyon kapsamında aquaterapi uygulamalarının yapılması - (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


,Geriatrik bireylerde kognitif becerilere yönelik değerlendirmelerin ve müdahalelerin uyuglanması - (24 saat)- Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi
,Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi,Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi

,Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklar duyu-motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktiviteleri eğitimin planlanması ve uygulanması (24 saat)- LİV Hastanesi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda sanal gerçeklik destekli rehabilitasyon uygulanmaları (24 saat)- LİV Hastanesi
,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial Hastanesi

,Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial HASTANESİ

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrendiği bilgileri sentez eder ve uygular - Ergoterapi teori ve modellerini analiz eder, seçer ve uygular13, 16, 3, 4D, E, H
Ergoterapi müdahalelerinde mesleki ve etik muhakemeyi kullanır
Ergoterapi yöntemini kişiler/populasyonla yakın işbirliği içinde uyarlar ve kişi merkezli müdahale programı uygular
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik rehabilitasyonda hayvan destekli uygulamaların planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu EviDönem notlarının tekrar edilmesi
2Pediatrik rehabilitasyonda duyu bütünleme müdahale programının planlanması ve uygulanması (24 saat) – Duyu Evi Dönem notlarının tekrar edilmesi
3Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin mesleki rehabilitasyon alanında değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat) - Bağcılar Belediyesi Engelliler SarayıDönem notlarının tekrar edilmesi
4Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


Dönem notlarının tekrar edilmesi
5Toplum Temelli rehabilitasyon kapsamında engelli bireylerin bakım verenlerine yönelik değerlendirme ve uygulamaların yapılması (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı Dönem notlarının tekrar edilmesi
6Pediatrik rehabilitasyon kapsamında aquaterapi uygulamalarının yapılması - (24 saat)- Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı


Dönem notlarının tekrar edilmesi
7Geriatrik bireylerde kognitif becerilere yönelik değerlendirmelerin ve müdahalelerin uyuglanması - (24 saat)- Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi
Dönem notlarının tekrar edilmesi
8Serabral palside günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma MerkeziDönem notlarının tekrar edilmesi
9Riskli Bebek ve çocuklarda motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- RİBEM Riskli Bebek Danışma Merkezi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
10Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklar duyu-motor becerilerin değerlendirilmesi tedavi programının planlanması ve uygulanması (24 saat)- Dilbade Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
11Nörolojik bozukluğu olan hastalarda günlük yaşam aktiviteleri eğitimin planlanması ve uygulanması (24 saat)- LİV Hastanesi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
12Nörolojik bozukluğu olan hastalarda sanal gerçeklik destekli rehabilitasyon uygulanmaları (24 saat)- LİV Hastanesi
Dönem notlarının tekrar edilmesi
13Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial Hastanesi

Dönem notlarının tekrar edilmesi
14Nörolojik bozukluğu olan hastalarda bilişsel rehabilitasyon uygulamaları (24 saat)- Şişli Memorial HASTANESİ

Dönem notlarının tekrar edilmesi
Kaynak
2018-2021 yılları arasında pediatrik rehabilitasyon alanında toplamda 592 saat, geriatrik rehabilitasyon alanında toplamda 80 saat, kognitif rehabilitasyon alanında toplamda 32 saat, nörolojik rehabilitasyon alanında toplamda 176 saat, toplum temelli rehabilitasyon alanında toplamda 104 saat, okul temelli ergoterapi alanında toplamda 40 saat ve psikiyatrik rehabilitasyon alanında 96 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama I 2018- 2019 güz dönemi ERG2135720 kodlu klinik uygulama I dersi kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 112 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama II 2018- 2019 bahar dönemi ERG2235840 kodlu klinik uygulama dersi II kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 56 saat staj yapılmıştır. Geriatrik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 24 saat staj yapılmıştır. Kognitif Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama III 2019-2020 güz dönemi ERG3155520 kodlu klinik uygulama dersi III kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Nörolojik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Geriatrik Rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama IV 2019-2020 bahar dönemi ERG3255650 kodlu klinik uygulama dersi IV kapsamında toplum temelli rehabilitasyon alanında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 32 saat staj yapılmıştır. Okul temelli ergoterapi kapsamında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Nörolojik rehabilitasyon kapsamında haftada 8 saat, dönem boyunca toplam 40 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama V 2020-2021 güz dönemi ERG4173540 kodlu klinik uygulama dersi V kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 240 saat staj yapılmıştır. Psikiyatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 96 saat staj yapılmıştır. Klinik Uygulama VI 2020-2021 bahar dönemi ERG4273620 kodlu klinik uygulama dersi VI kapsamında pediatrik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 144 saat staj yapılmıştır. Toplum temelli rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 72 saat staj yapılmıştır. Geriatrik rehabilitasyon alanında dönem boyunca 24 saat staj yapılmıştır. Nörolojik rehabilitasyon alanında haftada 24 saat, dönem boyunca toplam 96 saat staj yapılmıştır. KAYNAKLAR - Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Meriano C, Latella D. Activities Of Daily Living. Meriano C, Latella D (Eds). Occupational Therapy Interventions: Function And Occupations. Slack Incorporated, 2008. - Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti?s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006. - Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997. - Knecht Sabres Lj. Evaluation Of Activities Of Daily Living And Instrumental Activities Of Daily Living. Sladyk K, Jacobs K, Macrae N ( Eds).Occupational Therapy Essentials For Clinical Competence. Slack Incorporated 2010. - Holm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman?s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06