Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve dersin tanımı,Kaynak gösterimi,Proje yazımı,Proje çalışması, Soru oluşturulması ve konuların tartışılması,Proje çalışması, Proje konusunun belirlenmesi, yöntem ve gereç için öğrencinin yönlendirilmesi,Proje çalışması, Yöntem ve gereç çalışması, ilgili kurumlarla görüşmelerin yapılması ( Danışman ile birlikte),Proje çalışması, Projenin önerisi ayrıntılarının tamamlanması ve sunuma hazırlanması,Proje önerilerinin sunumu,Proje önerisinde gerekli değişikliklerin yapılması,Proje uygulamasına başlangıç,Proje çalışması,Proje çalışması,Proje çalışması,Proje çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanıta dayalı uygulama tanımları | 1, 10, 15, 2, 22, 3, 4, 8 | A, B, C |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimi | 1, 10, 15, 2, 22, 3, 8 | A, B, C, F |
Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örnekleri tartışmaları | 1, 10, 15, 2, 22, 3 | A, B, C, F |
Kanıta dayalı uygulamaların kullanım durumlarının gözden geçirilmesi | 1, 10, 15, 2, 22, 3, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve dersin tanımı | İlgili kitap bölümünü okunması |
2 | Kaynak gösterimi | İlgili kitap bölümünü okunması |
3 | Proje yazımı | İlgili kitap bölümünü okunması |
4 | Proje çalışması, Soru oluşturulması ve konuların tartışılması | İlgili kitap bölümünü okunması |
5 | Proje çalışması, Proje konusunun belirlenmesi, yöntem ve gereç için öğrencinin yönlendirilmesi | İlgili kitap bölümünü okunması |
6 | Proje çalışması, Yöntem ve gereç çalışması, ilgili kurumlarla görüşmelerin yapılması ( Danışman ile birlikte) | İlgili kitap bölümünü okunması |
7 | Proje çalışması, Projenin önerisi ayrıntılarının tamamlanması ve sunuma hazırlanması | İlgili kitap bölümünü okunması |
8 | Proje önerilerinin sunumu | İlgili kitap bölümünü okunması |
9 | Proje önerisinde gerekli değişikliklerin yapılması | İlgili kitap bölümünü okunması |
10 | Proje uygulamasına başlangıç | İlgili kitap bölümünü okunması |
11 | Proje çalışması | İlgili kitap bölümünü okunması |
12 | Proje çalışması | İlgili kitap bölümünü okunması |
13 | Proje çalışması | İlgili kitap bölümünü okunması |
14 | Proje çalışması | İlgili kitap bölümünü okunması |
Kaynak |
Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K. Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |