Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS İSKELET SİSTEMİ YETERSİZ. ERGOTERAPİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Başak TUNCEL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Başak TUNCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas iskelet sisteminde yetersizliğe yol açabilecek problemlerin tanımını yapmak ve bu problemlerin ergoterapi yaklaşımları ve aktiviteler aracılığı ile müdahale planlamasını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kas İskelet Sistemine Giriş,Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım,2. Kişiye ait faktörlere giriş: Ağrı, ödem ve inflamasyon,3. Kişiye ait faktörlere giriş: Kas, konnektif doku ve yara iyileşmesi, Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri,4. Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi,5. Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi ,Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları,6. Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler,7. Amputasyonlar, Amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları,8. Bel yaralanmaları etyolojisi,9. Bel boyun okulu,10. Kalça, diz, ayak bileği yaralanmalarında ergoterapi ve ergoterapi araçları,11. Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları,12. Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları,13. Projelerin sunumu,14. Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel yetersizliğe yol açan problemler ve oluşum mekanizmalarını tanımlayabilecektir. | 1, 10 | A, C |
Ağrı, ödem ve inflamasyonu tanımlar. | 1, 10 | A, C |
Romatolojik hastalıkları tanır, | 1, 10 | A, C |
Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında kişinin aktivite performasını değerlendirebilecektir. | 1, 10 | A, C |
Amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımlarını açıklar. | 1, 10 | A, C |
Kalça, diz ayak bileği yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımlarını tanır. | 1, 10 | A, C |
Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi modellerini tanır. | 1, 10 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kas İskelet Sistemine Giriş | |
2 | Kas iskelet sitemi yaralanmalarında peformans ve katılım | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
2 | 2. Kişiye ait faktörlere giriş: Ağrı, ödem ve inflamasyon | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
3 | 3. Kişiye ait faktörlere giriş: Kas, konnektif doku ve yara iyileşmesi, Kas iskelet sistemi yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
4 | 4. Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
5 | 5. Romatolojik hastalıklar tanımı, etyolojisi ,Romatolojik hastalıklarda ergoterapi yaklaşımları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
6 | 6. Tramva ve kırık tedavisinde temel prensipler | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
7 | 7. Amputasyonlar, Amputasyonlarda ergoterapi yaklaşımları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
8 | 8. Bel yaralanmaları etyolojisi | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
9 | 9. Bel boyun okulu | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
10 | 10. Kalça, diz, ayak bileği yaralanmalarında ergoterapi ve ergoterapi araçları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
11 | 11. Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
12 | 12. Pediatrik kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapi yaklaşımları | Verilen ders notuna önceden hazırlanılması |
13 | 13. Projelerin sunumu | - |
14 | 14. Tartışma | - |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1- Margarete Nordin, Victor H Basic. Biomechanics of musculoskeletal system. Frankel Lippıncoıt wıllıams & wılkıns 2- Madeleine mooney, Claire Ireson. Occupational therapy ın orthopedıcs and trauma. Willey Blackwel 2009 3- John Jy Leong. Jesse Jupiter . Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. Springer 2007 4- Lisa Magsey. Jim Magnuson. Rehabilitation for the postsurgical Orthopedic Patient. Mosby 2001 5- Güncel literatür |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |