Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE YÖNETİM ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU, Dr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Sağlık sisteminde yönetim ve organizasyon yapılarını tanımlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve organizasyona giriş,Yönetim faaliyetinin özellikleri,Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon,Örgütlenme, organizasyon ilkeleri, organizasyonda bölümlere ayırma,Dünyada sağlık sisteminde ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu,Türkiyede hizmetin sunumu ve gelişimi,Toplam kalite yönetimi,Ergoterapide rapor yazma ve kayıt tutma,Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması,Sınıf ortamında SWOT analizi yapılması ve SWOT analizi sonuçlarının öğrenciler tarafından sunumu,Performans göstergeleri,WFOT Dünya Ergoterapistler Federasyonu raporlarının gözden geçirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplam kalite yönetimini tanımlar | 16, 9 | A |
SWOT analizini tanımlar, uygulama yapma becerisi kazanır | 16, 9 | A |
Performans ölçütleri, izleme ve liderlik konularında bilgi kazanır | 16, 9 | A |
Ergoterapi servislerinde hasta kayıt sistemleri hakkında bilgi kazanır. | 16, 9 | A |
Modern yönetim teorilerini açıklar ve bu teoriler arasındaki farkları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Yönetim teorilerinin sınıflandırılmasını yorumlar ve arasındaki farkları açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyona giriş | M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. 1.Bölümü |
2 | Yönetim faaliyetinin özellikleri | M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. 2.Bölümü |
3 | Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon | Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. 1. Bölüm |
4 | Örgütlenme, organizasyon ilkeleri, organizasyonda bölümlere ayırma | Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. 2. Bölüm |
5 | Dünyada sağlık sisteminde ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu | Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. 1. Bölüm |
6 | Türkiyede hizmetin sunumu ve gelişimi | Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. 2. Bölüm |
7 | Toplam kalite yönetimi | Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 1. Bölüm |
8 | Ergoterapide rapor yazma ve kayıt tutma | Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 2. Bölüm |
9 | Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması | Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. 1. Bölüm |
10 | Sınıf ortamında SWOT analizi yapılması ve SWOT analizi sonuçlarının öğrenciler tarafından sunumu | Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. 2. Bölüm |
11 | Performans göstergeleri | Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. 1. Bölüm. |
12 | WFOT Dünya Ergoterapistler Federasyonu raporlarının gözden geçirilmesi | Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. 2. Bölüm. |
Kaynak |
M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE YÖNETİM ORGANİZASYON | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU, Dr.Öğr.Üye. Erman GEDİKLİ |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Sağlık sisteminde yönetim ve organizasyon yapılarını tanımlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve organizasyona giriş,Yönetim faaliyetinin özellikleri,Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon,Örgütlenme, organizasyon ilkeleri, organizasyonda bölümlere ayırma,Dünyada sağlık sisteminde ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu,Türkiyede hizmetin sunumu ve gelişimi,Toplam kalite yönetimi,Ergoterapide rapor yazma ve kayıt tutma,Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması,Sınıf ortamında SWOT analizi yapılması ve SWOT analizi sonuçlarının öğrenciler tarafından sunumu,Performans göstergeleri,WFOT Dünya Ergoterapistler Federasyonu raporlarının gözden geçirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Toplam kalite yönetimini tanımlar | 16, 9 | A |
SWOT analizini tanımlar, uygulama yapma becerisi kazanır | 16, 9 | A |
Performans ölçütleri, izleme ve liderlik konularında bilgi kazanır | 16, 9 | A |
Ergoterapi servislerinde hasta kayıt sistemleri hakkında bilgi kazanır. | 16, 9 | A |
Modern yönetim teorilerini açıklar ve bu teoriler arasındaki farkları değerlendirir. | 16, 9 | A |
Yönetim teorilerinin sınıflandırılmasını yorumlar ve arasındaki farkları açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyona giriş | M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. 1.Bölümü |
2 | Yönetim faaliyetinin özellikleri | M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. 2.Bölümü |
3 | Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon | Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. 1. Bölüm |
4 | Örgütlenme, organizasyon ilkeleri, organizasyonda bölümlere ayırma | Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. 2. Bölüm |
5 | Dünyada sağlık sisteminde ergoterapi hizmetlerinin organizasyonu | Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. 1. Bölüm |
6 | Türkiyede hizmetin sunumu ve gelişimi | Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. 2. Bölüm |
7 | Toplam kalite yönetimi | Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 1. Bölüm |
8 | Ergoterapide rapor yazma ve kayıt tutma | Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 2. Bölüm |
9 | Öğrencilerin farklı alanlar için kayıt ve değerlendirmeleri sınıf ortamında sunumu ve tartışılması | Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. 1. Bölüm |
10 | Sınıf ortamında SWOT analizi yapılması ve SWOT analizi sonuçlarının öğrenciler tarafından sunumu | Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. 2. Bölüm |
11 | Performans göstergeleri | Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. 1. Bölüm. |
12 | WFOT Dünya Ergoterapistler Federasyonu raporlarının gözden geçirilmesi | Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. 2. Bölüm. |
Kaynak |
M.Şerif Şimşek. Yönetim ve Organizasyon, 2015. Tamer Koçel. İşletme Yöneticiliği, 2010. Dilaver Tengilimoğlu. Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. Miller WR, Rollnick S. Motivational interviewing: Preparing2. - people for change. 2nd ed. New York: Guilford Press; 2002 Reynolds, G. (2011). Presentation Zen: Simple ideas on presentation design and delivery. New Riders. Çetin, C., Arslan, M. L., & Dinç, E. (2014). İnsan kaynakları yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |