Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE IV | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Özlem ÜZÜM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) ,Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) ,Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma),All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme),What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B |
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir. | 1, 2, 3, 7 | A, B, C |
3.1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder. | 1, 2, 3, 6, 7 | A, B, C |
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
4.2 Ana dildeki ortanın altı seviyedeki cümleleri sözlük yardımıyla hedef dile çevirir. | 1, 2, 22, 3, 7 | A, C |
5. Kendini geliştirebilmek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir | 1, 2, 22, 3, 7 | A, E |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 22, 3 | A, C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
2 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
3 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
4 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
5 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
6 | What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
7 | All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
8 | What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
9 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
10 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
11 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
12 | At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
13 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
14 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
Kaynak |
Network Get Connected Students Book - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. |
- New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh -Network Get Connected Workbook - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. - Network Online Practice Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |