Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE IV3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özlem ÜZÜM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Out and about
(Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı)
(Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler)
,Out and about
(Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı)
(Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme)
,Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme),What's on tv
(Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma),All about money
(Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı)
(Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme),What's for dinner
(Nicelik ifadelerinin kullanımı)
(Bankacılık işlemlerinden bahsetme),I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme),At the office
(Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı)
(Yeni bir işten bahsetme),Around the house
(Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı)
(Ev işlerinden bahsetme),Around the house
(Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı)
(Ev işlerinden bahsetme); konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 1, 2, 3, 5, 7A, B, C
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar1, 2, 3, 5, 7A, B, C
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5A, B
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.1, 2, 3, 4, 5A, B
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir.1, 2, 3, 7A, B, C
3.1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder.1, 2, 3, 6, 7A, B, C
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. 1, 2, 3, 5, 7A, B, C
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir. 1, 2, 3, 4A, B, C
4.2 Ana dildeki ortanın altı seviyedeki cümleleri sözlük yardımıyla hedef dile çevirir. 1, 2, 22, 3, 7A, C
5. Kendini geliştirebilmek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir 1, 2, 22, 3, 7A, E
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 1, 2, 22, 3A, C, E
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Out and about
(Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı)
(Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
2Out and about
(Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı)
(Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
3Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
4Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
5Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı)
(Geçmiş eylemlerden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
6What's on tv
(Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı)
(Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
7All about money
(Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı)
(Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
8What's for dinner
(Nicelik ifadelerinin kullanımı)
(Bankacılık işlemlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
9I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
10I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
11I need a vacation
(First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı)
(Tatil planlarından bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
12At the office
(Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı)
(Yeni bir işten bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
13Around the house
(Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı)
(Ev işlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
14Around the house
(Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı)
(Ev işlerinden bahsetme)
İlgili konunun kitaptan çalışılması
Kaynak
Network Get Connected Students Book - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford.
- New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh -Network Get Connected Workbook - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. - Network Online Practice Platform

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
0
Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
0
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
0
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
0
Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
0
Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu