Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMA | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Okan YAHŞİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bağımsız düşünebilme, iş birliği yapabilme, problem çözebilme ve farklı sosyal durumlara uyum sağlayabilme becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal farklılıklarını diğer öğrencilerle paylaşmalarına ortam hazırlamakta ve öğrencilerin özgüvenlerini ve sözel olmayan iletişim becerilerini geliştirmeye olanak sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, İletişim,İletişim, Etkileşim,Algı-Duyu Çalışmaları,Uyum ve Güven Çalışmaları,Öğrenme-Öğretme Süreçleri,Oyun Kuramı ve Oyun Bilgisi,Dramatik Kurgunun Bileşenleri,Yaratıcı Dramanın Temel Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları,Yaratıcı Dramada Kullanılan Teknikler,Rol Oynama ve Doğaçlama,Ritim, Müzik ve Yaratıcı Drama,Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama (Masal, öykü, şiir, anı),Plastik Sanatlar ve Yaratıcı Drama (Resim, heykel),Toplumsal Durumlar ve Yaratıcı Drama Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Soyut ya da somut bir kavramı kendi duygu, düşünce, gözlem, deneyim hayal gücü ve yaşantılarından yola çıkarak eyleme dönüştürme becerisi kazanması | 1, 10, 11, 12, 18, 6, 7, 8 | A, B, C |
Sosyal uyum ve etkili iletişim becerileri kazanabilmesi | 1, 10, 18, 5, 7, 8 | A, C, D |
Kendine güven duygusu ve yaratıcılığının gelişebilmesi | 1, 10, 11, 18, 5, 7 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, İletişim | |
2 | İletişim, Etkileşim | Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi. |
3 | Algı-Duyu Çalışmaları | Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi. |
4 | Uyum ve Güven Çalışmaları | Çağdaş Drama Derneği Uluslararası Yaratıcı Drama (Hakemli) Dergileri (1-11). |
5 | Öğrenme-Öğretme Süreçleri | Çağdaş Drama Derneği Uluslararası Yaratıcı Drama (Hakemli) Dergileri (1-11). |
6 | Oyun Kuramı ve Oyun Bilgisi | San İ. (2002). Sanatta Yaratıcılık, Oyun, Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (128-155). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
7 | Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi. |
8 | Yaratıcı Dramanın Temel Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları | Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi. |
9 | Yaratıcı Dramada Kullanılan Teknikler | San, İ. (2002). Eğitim ve Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi ve Estetik bir Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (70-80). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
10 | Rol Oynama ve Doğaçlama | San, İ. (2002). Eğitim ve Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi ve Estetik bir Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (70-80). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
11 | Ritim, Müzik ve Yaratıcı Drama | San, İ. (2002). Eğitim ve Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi ve Estetik bir Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (70-80). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
12 | Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama (Masal, öykü, şiir, anı) | San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (57-69). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
13 | Plastik Sanatlar ve Yaratıcı Drama (Resim, heykel) | San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (57-69). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
14 | Toplumsal Durumlar ve Yaratıcı Drama Genel Değerlendirme | Adıgüzel, Ö. (Ed.) (2002). Eğitimde Yeni Bir Yöntem ve Disiplin: Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama: Yazılar (158-179). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
Kaynak |
Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara:Pegem Akademi. Çağdaş Drama Derneği Uluslararası Yaratıcı Drama (Hakemli) Dergileri (1-11). |
Adıgüzel, Ö. (Ed.) (2002). Eğitimde Yeni Bir Yöntem ve Disiplin: Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama: Yazılar (158-179). Ankara: Natürel Yayıncılık. San, İ. (2002). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (57-69). Ankara: Natürel Yayıncılık. San, İ. (2002). Eğitim ve Öğretimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi ve Estetik bir Süreç Olarak Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (70-80). Ankara: Natürel Yayıncılık. San İ. (2002). Sanatta Yaratıcılık, Oyun, Drama. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama: Yazılar (128-155). Ankara: Natürel Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |