Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yasemin OKAN ER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi ,Davranış yaklaşımları ,Algı, Tutum ve Atıf , Öğrenme , Yaşam Boyu Gelişim ,Kişilik, Benlik ve Duygular ,Sağlık Psikolojisi ,İhtiyaçlar ve Motivasyon ,Gruplar ,Kültür, İnanç ve Değerler , İletişim ,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | 1, 2, 3 | A |
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 1, 2, 3 | A |
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. | 1, 2 | A |
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | 1, 2, 3 | A |
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. | 1, 2, 3 | A |
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. | 1, 2, 3 | A |
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | 1, 2, 3 | A |
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili bilgi sahibidir. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi | İlgili kitap bölümünün okunması |
2 | Davranış yaklaşımları | İlgili kitap bölümünün okunması |
3 | Algı, Tutum ve Atıf | İlgili kitap bölümünün okunması |
4 | Öğrenme | İlgili kitap bölümünün okunması |
5 | Yaşam Boyu Gelişim | İlgili kitap bölümünün okunması |
6 | Kişilik, Benlik ve Duygular | İlgili kitap bölümünün okunması |
7 | Sağlık Psikolojisi | İlgili kitap bölümünün okunması |
8 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | İlgili kitap bölümünün okunması |
9 | Gruplar | İlgili kitap bölümünün okunması |
10 | Kültür, İnanç ve Değerler | İlgili kitap bölümünün okunması |
11 | İletişim | İlgili kitap bölümünün okunması |
12 | Çatışma | İlgili kitap bölümünün okunması |
13 | Stres | İlgili kitap bölümünün okunması |
14 | Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar | İlgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
0 | Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
0 | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
0 | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
0 | Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
0 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
0 | Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
0 | Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |