Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM VERENLERDE ERGOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireylere bakım veren kişilerin aktivte performansları analiz edilerek belirlenmesi ve iyi olma halinin korunması için kişilerin desteklenilmesini, aynı zamanda bakım verdikleri kişilerin sorunlarına yönelik çözüm önerilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakım Verenlerde Ergoterapi̇ye Gi̇ri̇ş; Bakım, Bakım Verme, Bakım Veren, Bakım Alan ,Bakım Verilen Kişinin Özrü, Tipi ve Gereksinimleri ,Bakım Verilen Kişinin Beslenme, Kendine Bakım ve Psikososyal Gereksinimleri,Bakım Verilen Kişinin, Kişi Merkezli Rehabilitasyonda Sosyal ve Yasal Hakları ,Bakım Verenin İhtiyaçları ve Yasal Hakları ,Bakım Veren Yükü; Objektif ve Subjektif Bakım Yükü ,Bakım Verenleri̇n Fi̇zi̇ksel Etki̇leni̇mleri ,Bakım Verenleri̇n Psikososyal Etki̇leni̇mleri ,Bakım Verilerde Değerlendirme -1 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) ,Bakım verene psikososyal yaklaşımlar,Bakım Verilerde Değerlendirme -2 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) ,Bakım Verenlerde Ergoterapi Müdahaleleri ,Bakım Verene Psikososyal Yaklaşımlar ve Zaman Yönetimi ,Bakım Verenin Duygusal ve İyi Olma Hallerinin Desteklenmesi ,Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireylere bakım verecek kişilerin sorunlarını analiz eder. | 16, 9 | A, C |
Bakım veren kişilerin bakım verirken karşılaştığı sorunları ve çözüm önerilerini listeler. | 16, 9 | A, C |
Bakım verenin ve verilen kişinin kişi merkezli müdahalelerini aktiviteler yoluyla oluşturur. | 16, 9 | A, C |
Bakım verenin iyi olma halinin korunması için diğer müdahale yöntemlerini oluşturur. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakım Verenlerde Ergoterapi̇ye Gi̇ri̇ş; Bakım, Bakım Verme, Bakım Veren, Bakım Alan | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
2 | Bakım Verilen Kişinin Özrü, Tipi ve Gereksinimleri | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
3 | Bakım Verilen Kişinin Beslenme, Kendine Bakım ve Psikososyal Gereksinimleri | Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. |
4 | Bakım Verilen Kişinin, Kişi Merkezli Rehabilitasyonda Sosyal ve Yasal Hakları | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
5 | Bakım Verenin İhtiyaçları ve Yasal Hakları | Hacıalioğlu N. Bakım verenlerin hakları.Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. Cilt 8 Sayı 2. 2005. |
6 | Bakım Veren Yükü; Objektif ve Subjektif Bakım Yükü | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
7 | Bakım Verenleri̇n Fi̇zi̇ksel Etki̇leni̇mleri | Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
8 | Bakım Verenleri̇n Psikososyal Etki̇leni̇mleri | Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
9 | Bakım verene psikososyal yaklaşımlar | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
9 | Bakım Verilerde Değerlendirme -1 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
10 | Bakım Verilerde Değerlendirme -2 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
11 | Bakım Verenlerde Ergoterapi Müdahaleleri | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
12 | Bakım Verene Psikososyal Yaklaşımlar ve Zaman Yönetimi | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
13 | Bakım Verenin Duygusal ve İyi Olma Hallerinin Desteklenmesi | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
14 | Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi | Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. |
Kaynak |
Ders Notu verilecektir. 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
1-Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. 2. Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009. 3. Introduction to Occupational Therapy in Caregivers; Care, Caregiving, Caregiver, Care Receiver 4. Abay, A. R. (2008). Bakıma muhtaçlık sorunu, bakım hizmetleri ve bakım elemanı ihtiyacı. Türk Dünyası Araştırmaları, (176). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 4 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAKIM VERENLERDE ERGOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireylere bakım veren kişilerin aktivte performansları analiz edilerek belirlenmesi ve iyi olma halinin korunması için kişilerin desteklenilmesini, aynı zamanda bakım verdikleri kişilerin sorunlarına yönelik çözüm önerilerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bakım Verenlerde Ergoterapi̇ye Gi̇ri̇ş; Bakım, Bakım Verme, Bakım Veren, Bakım Alan ,Bakım Verilen Kişinin Özrü, Tipi ve Gereksinimleri ,Bakım Verilen Kişinin Beslenme, Kendine Bakım ve Psikososyal Gereksinimleri,Bakım Verilen Kişinin, Kişi Merkezli Rehabilitasyonda Sosyal ve Yasal Hakları ,Bakım Verenin İhtiyaçları ve Yasal Hakları ,Bakım Veren Yükü; Objektif ve Subjektif Bakım Yükü ,Bakım Verenleri̇n Fi̇zi̇ksel Etki̇leni̇mleri ,Bakım Verenleri̇n Psikososyal Etki̇leni̇mleri ,Bakım Verilerde Değerlendirme -1 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) ,Bakım verene psikososyal yaklaşımlar,Bakım Verilerde Değerlendirme -2 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) ,Bakım Verenlerde Ergoterapi Müdahaleleri ,Bakım Verene Psikososyal Yaklaşımlar ve Zaman Yönetimi ,Bakım Verenin Duygusal ve İyi Olma Hallerinin Desteklenmesi ,Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireylere bakım verecek kişilerin sorunlarını analiz eder. | 16, 9 | A, C |
Bakım veren kişilerin bakım verirken karşılaştığı sorunları ve çözüm önerilerini listeler. | 16, 9 | A, C |
Bakım verenin ve verilen kişinin kişi merkezli müdahalelerini aktiviteler yoluyla oluşturur. | 16, 9 | A, C |
Bakım verenin iyi olma halinin korunması için diğer müdahale yöntemlerini oluşturur. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bakım Verenlerde Ergoterapi̇ye Gi̇ri̇ş; Bakım, Bakım Verme, Bakım Veren, Bakım Alan | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
2 | Bakım Verilen Kişinin Özrü, Tipi ve Gereksinimleri | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
3 | Bakım Verilen Kişinin Beslenme, Kendine Bakım ve Psikososyal Gereksinimleri | Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. |
4 | Bakım Verilen Kişinin, Kişi Merkezli Rehabilitasyonda Sosyal ve Yasal Hakları | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
5 | Bakım Verenin İhtiyaçları ve Yasal Hakları | Hacıalioğlu N. Bakım verenlerin hakları.Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. Cilt 8 Sayı 2. 2005. |
6 | Bakım Veren Yükü; Objektif ve Subjektif Bakım Yükü | Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. |
7 | Bakım Verenleri̇n Fi̇zi̇ksel Etki̇leni̇mleri | Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
8 | Bakım Verenleri̇n Psikososyal Etki̇leni̇mleri | Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
9 | Bakım verene psikososyal yaklaşımlar | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
9 | Bakım Verilerde Değerlendirme -1 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
10 | Bakım Verilerde Değerlendirme -2 (Bakım verenin aktivite performans alanlarının incelenerek analiz edilmesi) | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
11 | Bakım Verenlerde Ergoterapi Müdahaleleri | 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
12 | Bakım Verene Psikososyal Yaklaşımlar ve Zaman Yönetimi | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
13 | Bakım Verenin Duygusal ve İyi Olma Hallerinin Desteklenmesi | Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009 |
14 | Bakım verilen kişinin aktivite performans ihtiyaçlarına yönelik kullanılan yardımcı cihazlar, adaptasyonlar ve eğitimi hakkında bakım verenin bilgilendirilmesi | Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. |
Kaynak |
Ders Notu verilecektir. 1. Sarışahin, S. (Ed.). (2019). Olgularla Ergoterapi ve Rehabilitasyon. Seçkin Yayıncılık. 2. Akı, E., & Özkan, E. (Eds.). (2020). Ergoterapiye Giriş. Hipokrat Kitabevi. |
1-Torres-Stanovik, R. The Caregiver's Handbook,Assisting Both the Caregiver and the Elderly Care-receiver. The Caregiver Education and Support Services, San Diego , CA, 1990. 2. Gitlin, N.L..International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Söderback, I(ed.), 1st Edition. Springer,2009. 3. Introduction to Occupational Therapy in Caregivers; Care, Caregiving, Caregiver, Care Receiver 4. Abay, A. R. (2008). Bakıma muhtaçlık sorunu, bakım hizmetleri ve bakım elemanı ihtiyacı. Türk Dünyası Araştırmaları, (176). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |