Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA SANAL GERÇEKLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıSanal gerçeklik uygulamalarının rehabilitasyondaki yeri üzerinde durmak ve farklı yöntemler konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanal gerçeklik,Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeri,Sanal gerçeklik uygulamaları,Kas-iskelet sistemi yaralanmalarında sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,İnme sonrası uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Kognitif problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Pediatrik problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Robot yardımlı rehabilitasyon uygulamaları,Sanal gerçeklik rehabilitasyon uygulamalarının avantaj ve dezavantajları,Sanal gerçeklik rehabilitasyonunda gelecek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel düzeyde klasik rehabilitasyon ile sanal gerçeklik rehabilitasyonu kavramlarını karşılaştırır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeri ve önemini açıklar. 10, 14, 16, 19, 2, 9A, E, F, H
Sanal gerçeklik kavramını tanımlar10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Farklı yaralanma ve hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamalarını tanımlar, karşılaştırır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Farklı problemlerde sanal gerçeklik uygulamaları konusunda beceri kazanır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanal gerçeklikÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Sanal gerçeklik uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Kas-iskelet sistemi yaralanmalarında sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6İnme sonrası uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Kognitif problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Pediatrik problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Robot yardımlı rehabilitasyon uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Sanal gerçeklik rehabilitasyon uygulamalarının avantaj ve dezavantajlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Sanal gerçeklik rehabilitasyonunda gelecekÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
Ders için hazırlanan podcast sunumlar A Gaggioli, E.A. Keshner, P.L. Weiss ve ark..Advanced Technologies in Rehabilitation: Empowering Cognitive, Physical, Social and Communicative Skills through Virtual Reality, Robots, Wearable ... Studies in Health Technology and Informatics, IOS Press, 2009 David Ip, Casebook of Orthopedic Rehabilitation: Including Virtual Reality, Springer, 2007 Robert Riener , Matthias Harders, Virtual Reality in Medicine Springer; 2012 Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA SANAL GERÇEKLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıSanal gerçeklik uygulamalarının rehabilitasyondaki yeri üzerinde durmak ve farklı yöntemler konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanal gerçeklik,Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeri,Sanal gerçeklik uygulamaları,Kas-iskelet sistemi yaralanmalarında sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,İnme sonrası uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Kognitif problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Pediatrik problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonu,Pratik uygulama,Robot yardımlı rehabilitasyon uygulamaları,Sanal gerçeklik rehabilitasyon uygulamalarının avantaj ve dezavantajları,Sanal gerçeklik rehabilitasyonunda gelecek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel düzeyde klasik rehabilitasyon ile sanal gerçeklik rehabilitasyonu kavramlarını karşılaştırır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeri ve önemini açıklar. 10, 14, 16, 19, 2, 9A, E, F, H
Sanal gerçeklik kavramını tanımlar10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Farklı yaralanma ve hastalıklarda sanal gerçeklik uygulamalarını tanımlar, karşılaştırır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Farklı problemlerde sanal gerçeklik uygulamaları konusunda beceri kazanır.10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanal gerçeklikÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Sanal gerçekliğin rehabilitasyondaki yeriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Sanal gerçeklik uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Kas-iskelet sistemi yaralanmalarında sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
6İnme sonrası uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Kognitif problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Pediatrik problemlerde uygulanan sanal gerçeklik rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Pratik uygulamaÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Robot yardımlı rehabilitasyon uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Sanal gerçeklik rehabilitasyon uygulamalarının avantaj ve dezavantajlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Sanal gerçeklik rehabilitasyonunda gelecekÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
Ders için hazırlanan podcast sunumlar A Gaggioli, E.A. Keshner, P.L. Weiss ve ark..Advanced Technologies in Rehabilitation: Empowering Cognitive, Physical, Social and Communicative Skills through Virtual Reality, Robots, Wearable ... Studies in Health Technology and Informatics, IOS Press, 2009 David Ip, Casebook of Orthopedic Rehabilitation: Including Virtual Reality, Springer, 2007 Robert Riener , Matthias Harders, Virtual Reality in Medicine Springer; 2012 Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06