Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAraştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar,Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri,Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları ,Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme,Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri,Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri,Bilimsel süreç basamakları,Epidemiyoloji tanımı,Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması,Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?,Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi,Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar.10, 16, 9A
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimini açıklar.10, 16, 9A
Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örneklerini tartışır ve açıklar.10, 16, 9A
Kanıta dayalı uygulamaların kullanım durumlarını açıklar.10, 16, 9A
Kanıta dayalı uygulamanın temel basamaklarını bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalarMebis Notları
2Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleriMebis Notları
3Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları Mebis Notları
4Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar vermeMebis Notları
5Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleriMebis Notları
6Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleriMebis Notları
7Bilimsel süreç basamaklarıMebis Notları
8Epidemiyoloji tanımıMebis Notları
9Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılmasıMebis Notları
10Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?Mebis Notları
11Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimiMebis Notları
12Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimiMebis Notları
13Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemlerMebis Notları
14Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemlerMebis Notları
Kaynak
1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K., Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. 3. Hayran O., Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, Mart 2017. 4. Karagöz Y. SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik 2. Basım, Nobel yayıncılık, Kasım 2015. 5. Kocaçalışkan İ., Bingöl N. Bİyoistatistik Grnişletilmiş 3. Basım, Nobel Yayıncılık, Ocak 2017.
1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 2. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 3. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 4. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351.​ 5. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. 6. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017.​ 7. Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevi.​ 8. Akan, H. (2018). Deneysel çalışmalarda yanlılık kaynakları, sorunları ve önlemler: iç geçerlilik. Türkiye Klinikleri, 8-10.​ 9. Kanik, E. A., Taşdelen, B., & Erdoğan, S. (2011). Klinik Denemelerde Randomizasyon. Marmara Medical Journal, 24(3).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7428
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI ERGOTERAPİ UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAraştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalar,Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleri,Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları ,Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar verme,Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleri,Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleri,Bilimsel süreç basamakları,Epidemiyoloji tanımı,Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılması,Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?,Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimi,Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimi,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler,Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar.10, 16, 9A
Ergoterapide kanıta dayalı uygulamanın gelişimini açıklar.10, 16, 9A
Ergoterapide kanıta dayalı uygulama örneklerini tartışır ve açıklar.10, 16, 9A
Kanıta dayalı uygulamaların kullanım durumlarını açıklar.10, 16, 9A
Kanıta dayalı uygulamanın temel basamaklarını bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamalarMebis Notları
2Kanıta dayalı yaklaşımın temel prensipleriMebis Notları
3Kanıta dayalı uygulamanın temel basamakları Mebis Notları
4Kanıta dayalı Ergoterapi ve klinik karar vermeMebis Notları
5Kanıtların derecelendirilmesi, kanıt düzeyleriMebis Notları
6Bilim, bilimsel okur yazarlık ve bilimsellik kriterleriMebis Notları
7Bilimsel süreç basamaklarıMebis Notları
8Epidemiyoloji tanımıMebis Notları
9Epidemiyolojik çalışmaların genel sınıflandırılmasıMebis Notları
10Kanıta dayalı Ergoterapi uygulamalarında, Ergoterapist neleri takip etmeli?Mebis Notları
11Kanıta dayalı araştırmalarda kaynak/referans gösterimiMebis Notları
12Kanıta dayalı çalışmalarda örneklem seçimiMebis Notları
13Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemlerMebis Notları
14Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemlerMebis Notları
Kaynak
1. Kielhofner G. Research in Occupational Therapy: Methods of Inquiry for Enhancing Practice, 2006. 2. Sümbüloğlu V, Sümbüloğlu K., Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayıncılık, Aralık 2010. 3. Hayran O., Özbek H. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, Mart 2017. 4. Karagöz Y. SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik 2. Basım, Nobel yayıncılık, Kasım 2015. 5. Kocaçalışkan İ., Bingöl N. Bİyoistatistik Grnişletilmiş 3. Basım, Nobel Yayıncılık, Ocak 2017.
1. BUMİN, G. (2013). Yaygın Gelişimsel Bozukluklarda Ergoterapi ve Kanıta Dayalı Uygulama. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 69-69. 2. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351. 3. Meltem, S. A. R. I., & ORHAN, F. 2019., KANIT PİRAMİDİ AÇISINDAN EN ÖNEMLİ ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: META-ANALİZ. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(8), 70-88. 4. YUVANÇ, E., & AKALTAN, K. F. (2022). Bilimde Kanıta Ulaşmak. Selcuk Dental Journal, 9(1), 344-351.​ 5. Murad H, Alsawas M, Alahdab F, 2016. New Evidence Pyramid. Evidence Base Medicine. 21(4):126. 6. Güven Tezcan S, Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi, 2017.​ 7. Hayran, O. (2012). Sağlık bilimlerinde araştırma ve istatistik yöntemler. Nobel Tıp Kitabevi.​ 8. Akan, H. (2018). Deneysel çalışmalarda yanlılık kaynakları, sorunları ve önlemler: iç geçerlilik. Türkiye Klinikleri, 8-10.​ 9. Kanik, E. A., Taşdelen, B., & Erdoğan, S. (2011). Klinik Denemelerde Randomizasyon. Marmara Medical Journal, 24(3).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06