Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİM SANAT FELSEFESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat ve bilim, aynı zamanda birbirlerini tamamlayan etkinliklerdir. Bilim, nesnelerin nedenlerini anlamamızda, sanat ise, onların biçimlerini görmemizde yardımcı olur. Sanat da bilim gibi özel bir bilgi alanıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Analitik felsefe,Kıta felsefesi,Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi,Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi,Yapısalcılık,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Ergoterapi ve bilim sanat,Ergoterapi ve sanat felsefesi,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve bilim felsefesi,Ergoterapi ve bilim,Ergoterapi ve bilim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefi yaklaşımları ergoterapist gözüyle sanatsal olarak karşılaştırır.9A, E
Farklı felsefi düşünceleri tanır.9A, E
Farklı felsefi düşünceleri ergoterapiyle ilişkilendirir.9A, E
Ergoterapi-bilim-sanat üçgeninde uygulamalar organize eder.9A, E
Vaka üzerinden uygun yaklaşımı tasarlar.9A, E
Vaka üzerinden yaklaşımları tanımlar.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Analitik felsefeMebis ders notları
2Kıta felsefesiMebis ders notları
3Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapiMebis ders notları
4Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapiMebis ders notları
5YapısalcılıkMebis ders notları
6Sanat ve bilim arasındaki ilişkiMebis ders notları
7Sanat ve bilim arasındaki ilişkiMebis ders notları
8Ergoterapi ve bilim sanatMebis ders notları
9Ergoterapi ve sanat felsefesiMebis ders notları
10Ergoterapi ve sanatMebis ders notları
11Ergoterapi ve sanatMebis ders notları
12Ergoterapi ve bilim felsefesiMebis ders notları
13Ergoterapi ve bilimMebis ders notları
14Ergoterapi ve bilimMebis ders notları
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
Vakalarla ilişkili güncel literatür, American Occupational Therapy Association. (1979). Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler111
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)50
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİM SANAT FELSEFESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat ve bilim, aynı zamanda birbirlerini tamamlayan etkinliklerdir. Bilim, nesnelerin nedenlerini anlamamızda, sanat ise, onların biçimlerini görmemizde yardımcı olur. Sanat da bilim gibi özel bir bilgi alanıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Analitik felsefe,Kıta felsefesi,Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapi,Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapi,Yapısalcılık,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Sanat ve bilim arasındaki ilişki,Ergoterapi ve bilim sanat,Ergoterapi ve sanat felsefesi,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve sanat,Ergoterapi ve bilim felsefesi,Ergoterapi ve bilim,Ergoterapi ve bilim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefi yaklaşımları ergoterapist gözüyle sanatsal olarak karşılaştırır.9A, E
Farklı felsefi düşünceleri tanır.9A, E
Farklı felsefi düşünceleri ergoterapiyle ilişkilendirir.9A, E
Ergoterapi-bilim-sanat üçgeninde uygulamalar organize eder.9A, E
Vaka üzerinden uygun yaklaşımı tasarlar.9A, E
Vaka üzerinden yaklaşımları tanımlar.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Analitik felsefeMebis ders notları
2Kıta felsefesiMebis ders notları
3Pragmatizm, neopragmatizm, post-analitik felsefe ve ergoterapiMebis ders notları
4Varoluşçu fenomenoloji, hermeneutik, varoluşçuluk ve ergoterapiMebis ders notları
5YapısalcılıkMebis ders notları
6Sanat ve bilim arasındaki ilişkiMebis ders notları
7Sanat ve bilim arasındaki ilişkiMebis ders notları
8Ergoterapi ve bilim sanatMebis ders notları
9Ergoterapi ve sanat felsefesiMebis ders notları
10Ergoterapi ve sanatMebis ders notları
11Ergoterapi ve sanatMebis ders notları
12Ergoterapi ve bilim felsefesiMebis ders notları
13Ergoterapi ve bilimMebis ders notları
14Ergoterapi ve bilimMebis ders notları
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
Vakalarla ilişkili güncel literatür, American Occupational Therapy Association. (1979). Philosophical base of occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 33, 785. American Occupational Therapy Association. (2007). Philosophy of occupational therapy education. American Journal of Occupational Therapy, 57, 640. Hacker, P. M. S. (2003) `On Strawson?s Rehabilitation of Metaphysics? in Glock ed. Talisse, Robert B. and Aikin, Scott F. (2008) Pragmatism: A Guide for the Perplexed. Continuum: London and New York. 2003b. Derrida, Jacques (1976) Of Grammatology. Baltimore and London: Johns Hopkins University Press. Trans. G. C. Spivak.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06