Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere Psikoloji Biliminin konusu, veri toplama yöntemleri ve alt alanları hakkında bilgi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Nedir?
,Bilim ve Bilimsel Yöntem,Davranışın Fizyolojik Temelleri,Duyum ve aLGI,Bilinç durumlar

,Öğrenme,Bellek,İnsan Gelişimi,Güdülenme ve Duygular,Cinsiyet ve Cinsellik,Kişilik,Sosyal Psikoloji,Psikolojik Bozukluklar,Sağlık Psikolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimi açıklar.14, 16, 5A
Psikoloji Biliminin konusu ve veri toplama yöntemlerini açıklar.14, 16, 5A
Fizyolojik Psikoloji, Beyin ve davranışı açıklar.14, 16, 5A
Yaşam boyu gelişimi açıklar. 14, 16, 5A
Kişilik ve savunma mekanizmalarını bilir. 14, 16, 5A
Sosyal Psikolojiyi açıklar.14, 16, 5A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji Nedir?
Bölüm 1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
2Bilim ve Bilimsel YöntemBölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
3Davranışın Fizyolojik TemelleriBölüm 3, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
4Duyum ve aLGIBölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
5Bilinç durumlar

Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
6ÖğrenmeBölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
7BellekBölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
8İnsan GelişimiBölüm 9, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
9Güdülenme ve DuygularBölüm 10, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
10Cinsiyet ve CinsellikBölüm 11, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
11KişilikBölüm 12, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
12Sosyal PsikolojiBölüm13, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
13Psikolojik BozukluklarBölüm 15, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
14Sağlık PsikolojisiBölüm 17, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
Kaynak
King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)59
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere Psikoloji Biliminin konusu, veri toplama yöntemleri ve alt alanları hakkında bilgi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoloji Nedir?
,Bilim ve Bilimsel Yöntem,Davranışın Fizyolojik Temelleri,Duyum ve aLGI,Bilinç durumlar

,Öğrenme,Bellek,İnsan Gelişimi,Güdülenme ve Duygular,Cinsiyet ve Cinsellik,Kişilik,Sosyal Psikoloji,Psikolojik Bozukluklar,Sağlık Psikolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimi açıklar.14, 16, 5A
Psikoloji Biliminin konusu ve veri toplama yöntemlerini açıklar.14, 16, 5A
Fizyolojik Psikoloji, Beyin ve davranışı açıklar.14, 16, 5A
Yaşam boyu gelişimi açıklar. 14, 16, 5A
Kişilik ve savunma mekanizmalarını bilir. 14, 16, 5A
Sosyal Psikolojiyi açıklar.14, 16, 5A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoloji Nedir?
Bölüm 1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
2Bilim ve Bilimsel YöntemBölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
3Davranışın Fizyolojik TemelleriBölüm 3, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
4Duyum ve aLGIBölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
5Bilinç durumlar

Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
6ÖğrenmeBölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
7BellekBölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
8İnsan GelişimiBölüm 9, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
9Güdülenme ve DuygularBölüm 10, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
10Cinsiyet ve CinsellikBölüm 11, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
11KişilikBölüm 12, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
12Sosyal PsikolojiBölüm13, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
13Psikolojik BozukluklarBölüm 15, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
14Sağlık PsikolojisiBölüm 17, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.
Kaynak
King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06