Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Neurocranium kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Visserocranium kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kliniğini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kliniğini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I | mebis notu |
2 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II | mebis notu |
3 | Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları | mebis notu |
4 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I | mebis notu |
5 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II | mebis notu |
6 | Neurocranium kemikleri | mebis notu |
7 | Viscerocranium kemikleri | mebis notu |
8 | Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları | mebis notu |
9 | Üst ekstremite kliniği I | mebis notu |
10 | Üst ekstremite kliniği II | mebis notu |
11 | Alt ekstremite kliniği I | mebis notu |
12 | Alt ekstremite kliniği II | mebis notu |
13 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I | mebis notu |
14 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Neurocranium kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Visserocranium kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kliniğini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kliniğini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I | mebis notu |
2 | Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II | mebis notu |
3 | Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları | mebis notu |
4 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I | mebis notu |
5 | Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II | mebis notu |
6 | Neurocranium kemikleri | mebis notu |
7 | Viscerocranium kemikleri | mebis notu |
8 | Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları | mebis notu |
9 | Üst ekstremite kliniği I | mebis notu |
10 | Üst ekstremite kliniği II | mebis notu |
11 | Alt ekstremite kliniği I | mebis notu |
12 | Alt ekstremite kliniği II | mebis notu |
13 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I | mebis notu |
14 | Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |