Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞİDDET GÖRENLERDE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin şiddete karşı farkındalığını artırmayı, toplumda şiddeti engellemek için strateji planları üretmelerini ve şiddet mağdurlarında katılımı etkileyen faktörleri analiz edilerek gerekli ergoterapi müdahalelerini yapabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Şiddet ve sağlık,2. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumu,3. İstanbul da ki ilgili kurumlar,4. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu),5. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması),6. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımı,7. Saha çalışması,8. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi),10. Stres yönetimi, öz bakım becerileri,11. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimi,12. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleri,13. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalar,14. Saha çalışması sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Şiddet ve sağlık ilişkisini tartışabilmesi10, 18, 9A, E
Türkiye de ve dünyada şiddetin mevcut durumunu açıklayabilmesi10, 18, 9A, E
Şiddetin insan üzerindeki etkilerini örnekleyebilmesi10, 18, 9A, E
Şiddeti önleme stratejileri planlayabilmesi10, 18, 9A, E
Uygun değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulayabilmesi10, 18, 9A, E
Yapılan uygulamaları sınıf içerisinde gösterebilmesi10, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Şiddet ve sağlıkÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
33. İstanbul da ki ilgili kurumlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
44. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu)Önceden verilen ders notuna hazırlık
55. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması)Önceden verilen ders notuna hazırlık
66. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
77. Saha çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
88. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
99. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi)Önceden verilen ders notuna hazırlık
1010. Stres yönetimi, öz bakım becerileriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1111. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1212. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1313. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1414. Saha çalışması sunumuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Carinci Aj, Mehta P, Christo Pj. Chronic Pain İn Torture Victims. Curr Pain Headache Rep. 2010 Apr;14(2):73-9. Review

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ŞİDDET GÖRENLERDE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin şiddete karşı farkındalığını artırmayı, toplumda şiddeti engellemek için strateji planları üretmelerini ve şiddet mağdurlarında katılımı etkileyen faktörleri analiz edilerek gerekli ergoterapi müdahalelerini yapabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Şiddet ve sağlık,2. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumu,3. İstanbul da ki ilgili kurumlar,4. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu),5. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması),6. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımı,7. Saha çalışması,8. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonu,9. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi),10. Stres yönetimi, öz bakım becerileri,11. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimi,12. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleri,13. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalar,14. Saha çalışması sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Şiddet ve sağlık ilişkisini tartışabilmesi10, 18, 9A, E
Türkiye de ve dünyada şiddetin mevcut durumunu açıklayabilmesi10, 18, 9A, E
Şiddetin insan üzerindeki etkilerini örnekleyebilmesi10, 18, 9A, E
Şiddeti önleme stratejileri planlayabilmesi10, 18, 9A, E
Uygun değerlendirme ve müdahale yöntemlerini uygulayabilmesi10, 18, 9A, E
Yapılan uygulamaları sınıf içerisinde gösterebilmesi10, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Şiddet ve sağlıkÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22. Şiddet turleri ve Dünyada şiddetin durumuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
33. İstanbul da ki ilgili kurumlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
44. Şiddetin insan üzerindeki etkileri (anksiyete bozuklukları , posttravmatik stres bozukluğu)Önceden verilen ders notuna hazırlık
55. Şiddeti önleme stratejisi planlamak (grup çalışması)Önceden verilen ders notuna hazırlık
66. Şiddet ve Kadın, sığınma evleri ve aktivite katılımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
77. Saha çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
88. Stresle ilişkili hastalıklar ve rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
99. Şiddet gören kişilerin analizi (vücut limitasyonu, aktivite limitasyonu, katılım, çevre, yaşam kalitesi)Önceden verilen ders notuna hazırlık
1010. Stres yönetimi, öz bakım becerileriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1111. Kognitif rehabilitasyon ve duyu egitimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1212. Vücut farkındalığı ve Gevşeme teknikleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1313. Şiddet mağrdurları ile ilgili politikalarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
1414. Saha çalışması sunumuÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
- Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. - Carinci Aj, Mehta P, Christo Pj. Chronic Pain İn Torture Victims. Curr Pain Headache Rep. 2010 Apr;14(2):73-9. Review

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06