Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROANATOMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Ergoterapi programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Brodman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar. | 11, 9 | A |
Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 5, 9 | A |
Cortex cerebralisi tanımlar. | 11, 9 | A |
Diencephalon’u tanımlar. | 13, 9 | A |
Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 16, 9 | A |
Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 11, 9 | A |
Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 5, 9 | A |
Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 13 | A |
Diencephalon’u tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58 |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162 |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217 |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242 |
8 | Otonom sinir sistemi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417 |
9 | Telencephalon, Brodman alanları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
10 | Cortex cerebralis | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
11 | Diencephalon ve yolları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389 |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312 |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462 |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327 |
Kaynak |
Mebis notu |
1. Doğan T. Fonksiyonel Nöroanatomi, METU Press, ODTÜ Gelistirme Vakfi Yayincilik ve İletisim A.S., Ankara, 2002. 2. Richard S. Snell, Klinik Nöroanatomi Lippincott-Williams&Wilkins/Nobel, Istanbul,2000. 3. Lindsay KW, Bone I: ? Neurology and neurosurgery Illustrated?,Churchill Livingstone, UK, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 6 | 48 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROANATOMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.İbrahim ERARSLAN |
Dersin Amacı | Ergoterapi programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Brodman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar. | 11, 9 | A |
Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar. | 11, 9 | A |
Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır. | 5, 9 | A |
Cortex cerebralisi tanımlar. | 11, 9 | A |
Diencephalon’u tanımlar. | 13, 9 | A |
Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. | 16, 9 | A |
Sinir doku; nöroglia tanımlar | 11, 9 | A |
Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir. | 11, 9 | A |
Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar. | 11, 9 | A |
Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır. | 16, 9 | A |
Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder. | 11, 9 | A |
Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar. | 5, 9 | A |
Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler. | 13 | A |
Diencephalon’u tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir doku; nöron, nöroglia | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58 |
2 | Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
3 | Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162 |
4 | Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208 |
5 | Mesencephalon iç yapısı ve yolları | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217 |
6 | Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242 |
8 | Otonom sinir sistemi | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417 |
9 | Telencephalon, Brodman alanları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
10 | Cortex cerebralis | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295 |
11 | Diencephalon ve yolları, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389 |
12 | Koku beyni, koku yolları, limbik yollar | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312 |
13 | Yan karıncıklar, BOS dolaşımı, | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462 |
14 | Nuclei basales, ekstra piramidal sistem | Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327 |
Kaynak |
Mebis notu |
1. Doğan T. Fonksiyonel Nöroanatomi, METU Press, ODTÜ Gelistirme Vakfi Yayincilik ve İletisim A.S., Ankara, 2002. 2. Richard S. Snell, Klinik Nöroanatomi Lippincott-Williams&Wilkins/Nobel, Istanbul,2000. 3. Lindsay KW, Bone I: ? Neurology and neurosurgery Illustrated?,Churchill Livingstone, UK, 1998. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |