Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıErgoterapi programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Brodman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.11, 9A
Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.11, 9A
Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.5, 9A
Cortex cerebralisi tanımlar.11, 9A
Diencephalon’u tanımlar.13, 9A
Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. 16, 9A
Sinir doku; nöroglia tanımlar11, 9A
Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.11, 9A
Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.11, 9A
Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.16, 9A
Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.11, 9A
Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.5, 9A
Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.13A
Diencephalon’u tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nörogliaSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgiSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yollarıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208
5Mesencephalon iç yapısı ve yollarıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncıkSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242
8Otonom sinir sistemiSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417
9Telencephalon, Brodman alanları,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295
10Cortex cerebralisSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295
11Diencephalon ve yolları,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389
12Koku beyni, koku yolları, limbik yollarSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312
13Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462
14Nuclei basales, ekstra piramidal sistemSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327
Kaynak
Mebis notu
1. Doğan T. Fonksiyonel Nöroanatomi, METU Press, ODTÜ Gelistirme Vakfi Yayincilik ve İletisim A.S., Ankara, 2002. 2. Richard S. Snell, Klinik Nöroanatomi Lippincott-Williams&Wilkins/Nobel, Istanbul,2000. 3. Lindsay KW, Bone I: ? Neurology and neurosurgery Illustrated?,Churchill Livingstone, UK, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme8648
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)103
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıErgoterapi programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları,Mesencephalon iç yapısı ve yolları,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Brodman alanları,,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar,Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlar.11, 9A
Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlar.11, 9A
Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatır.5, 9A
Cortex cerebralisi tanımlar.11, 9A
Diencephalon’u tanımlar.13, 9A
Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder. 16, 9A
Sinir doku; nöroglia tanımlar11, 9A
Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.11, 9A
Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.11, 9A
Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.16, 9A
Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.11, 9A
Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.5, 9A
Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.13A
Diencephalon’u tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nörogliaSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 24-58
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgiSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 133-162
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yollarıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 197-208
5Mesencephalon iç yapısı ve yollarıSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 210-217
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncıkSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 231-242
8Otonom sinir sistemiSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 392-417
9Telencephalon, Brodman alanları,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295
10Cortex cerebralisSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 285-295
11Diencephalon ve yolları,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa:252-256, 372-375, 383-389
12Koku beyni, koku yolları, limbik yollarSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 305-312
13Yan karıncıklar, BOS dolaşımı,Snell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 446-462
14Nuclei basales, ekstra piramidal sistemSnell, Clinical Neuroanatomy Sayfa: 317-327
Kaynak
Mebis notu
1. Doğan T. Fonksiyonel Nöroanatomi, METU Press, ODTÜ Gelistirme Vakfi Yayincilik ve İletisim A.S., Ankara, 2002. 2. Richard S. Snell, Klinik Nöroanatomi Lippincott-Williams&Wilkins/Nobel, Istanbul,2000. 3. Lindsay KW, Bone I: ? Neurology and neurosurgery Illustrated?,Churchill Livingstone, UK, 1998.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06