Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL KİNEZYOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıBiyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve hareket analizinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kinezyolojiye giriş,2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler,3. Kas, kemik ve kollajen doku,4. Eklem ve denge,5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları,6. Kolumna vertebralis patomekaniği,7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi,8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi,9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I,10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II,11. Hareket Analizi,12. Normal ve Patolojik yürüyüş,13. Vaka çalışması,14. Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Biyomekanik prensipleri açıklar.16, 9A
Eklem ve denge prensiplerini tanımlar.10, 13, 16, 9A
Kolumna vertebralis, üst ve alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Hareket analizini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kinezyolojiye girişVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
22. Kinezyoloji ve biyomekanik prensiplerVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
33. Kas, kemik ve kollajen dokuVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
44. Eklem ve dengeVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
55. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonlarıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
66. Kolumna vertebralis patomekaniğiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
77. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
88. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
99. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi IVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1010. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi IIVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1111. Hareket AnaliziVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1212. Normal ve Patolojik yürüyüşVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1313. Vaka çalışması
1414. Tartışma
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen 4) Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008 5)Kas-iskelet sistemi kinezyolojisi : rehabilitasyon için temeller; Neumann, Donald A.; Hipokrat Kitabevi, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL KİNEZYOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yunus ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıBiyomekanik prensiplerin, üst ve alt ektremite ve kolumna vertebralisin fonksiyonel kinezyolojisinin ve hareket analizinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kinezyolojiye giriş,2. Kinezyoloji ve biyomekanik prensipler,3. Kas, kemik ve kollajen doku,4. Eklem ve denge,5. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonları,6. Kolumna vertebralis patomekaniği,7. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi,8. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesi,9. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi I,10. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi II,11. Hareket Analizi,12. Normal ve Patolojik yürüyüş,13. Vaka çalışması,14. Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Biyomekanik prensipleri açıklar.16, 9A
Eklem ve denge prensiplerini tanımlar.10, 13, 16, 9A
Kolumna vertebralis, üst ve alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisini açıklar.16, 9A
Hareket analizini açıklar.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Kinezyolojiye girişVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
22. Kinezyoloji ve biyomekanik prensiplerVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
33. Kas, kemik ve kollajen dokuVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
44. Eklem ve dengeVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
55. Günlük yaşamda kolumna vertebralis fonksiyonlarıVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
66. Kolumna vertebralis patomekaniğiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
77. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
88. Üst ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi ve günlük yaşam aktivitesi sırasındaki incelenmesiVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
99. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi IVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1010. Alt ekstremite fonksiyonel kinezyolojisi IIVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1111. Hareket AnaliziVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1212. Normal ve Patolojik yürüyüşVerilen ders notuna önceden hazırlanılması
1313. Vaka çalışması
1414. Tartışma
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen 4) Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008 5)Kas-iskelet sistemi kinezyolojisi : rehabilitasyon için temeller; Neumann, Donald A.; Hipokrat Kitabevi, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06