Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıKişilerin çeşitli nedenlerle etkilenen rol performanslarını artırmak için planlanacak olan müdahale programlarının biçimlendirilmesinde yararlanılan temel değerlendirme yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri,2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi,3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.,4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.,5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü,8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi,9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi,10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi,11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi,12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi,13. Fonksiyonel hareket analizi,14. Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini ve iletişim becerilerini açıklar6, 8A, D
Hikaye alma, görüşme yöntemlerini tanır.6, 8A, D
İletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörleri değerlendirir.6, 8, 9A, D
Aktivite performansını etkileyen postür, kısalık, esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler ile normal eklem hareketleri ve kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini seçebilecek ve açıklar6, 8, 9A, D
Kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini açıklar.6, 8, 9A, D
Biyomekanik referans çerçevesi içinde değerlendirmeyi analiz eder6, 8, 9A, D
Fonksiyonel hareket analizi ile aktivite performansını etkileyen kas iskelet sistemi kaynaklı problemleri tanımlar6, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hikaye alma, görüşme yöntemleriÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
22. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
33. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
44. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
55. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
66. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
77. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
88. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
99. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1010. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1111. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1212. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1313. Fonksiyonel hareket analiziÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1414. TartışmaÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. 2) Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. 3) Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme12448
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı248
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıKişilerin çeşitli nedenlerle etkilenen rol performanslarını artırmak için planlanacak olan müdahale programlarının biçimlendirilmesinde yararlanılan temel değerlendirme yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hikaye alma, görüşme yöntemleri,2. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesi,3. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.,4. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.,5. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,6. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümü,7. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümü,8. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testi,9. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testi,10. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testi,11. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testi,12. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testi,13. Fonksiyonel hareket analizi,14. Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapide kullanılan görüşme yöntemlerini ve iletişim becerilerini açıklar6, 8A, D
Hikaye alma, görüşme yöntemlerini tanır.6, 8A, D
İletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörleri değerlendirir.6, 8, 9A, D
Aktivite performansını etkileyen postür, kısalık, esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler ile normal eklem hareketleri ve kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini seçebilecek ve açıklar6, 8, 9A, D
Kas kuvveti değerlendirme yöntemlerini açıklar.6, 8, 9A, D
Biyomekanik referans çerçevesi içinde değerlendirmeyi analiz eder6, 8, 9A, D
Fonksiyonel hareket analizi ile aktivite performansını etkileyen kas iskelet sistemi kaynaklı problemleri tanımlar6, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hikaye alma, görüşme yöntemleriÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
22. iletişim, etkileşim becerileri ve sosyo-emosyonel faktörlerin değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
33. Birey merkezli müdahale için değerlendirme prensipleri.Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
44. Postür analizi, kısalık ve esneklik değerlendirmesi, antropometrik ölçümler.Önceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
55. Omuz ve dirsek hareketlerinin gonyometrik ölçümü, El bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
66. Kalça, diz, ayak bileği ve parmak hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
77. Bel, boyun ve çene hareketlerinin gonyometrik ölçümüÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
88. Kas kuvveti değerlendirme yöntemleri, gövde kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
99. Kalça çevresi ve uyluk kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1010. Diz çevresi, ayak bileği çevresi ve parmak kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1111. Boyun ve skapula çevresi kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1212. Omuz çevresi ve dirsek kaslarının kas testi, El bileği ve parmak kaslarının kas testiÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1313. Fonksiyonel hareket analiziÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
1414. TartışmaÖnceden verilen ders notlarına hazırlanarak gelinmesi
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Latella D, Meriano C. Occupational Therapy Manual for Evaluation of Range of Motion and Muscle Strength. Clifton Park: Thomson / Delmar Learning, 2003. 2) Borcherding S. Documentation Manual for Writing SOAP Notes in Occupational Therapy. Thorafare: Slack, 2005. 3) Otman S, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06