Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM VE ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı yaşam koşullarının birein rollerine etkisini anlamak, sağlıklı bireylerde yaşam koşulları konusunda ergoterapi değerlendirmeleri yapmak, müdahaleleri planlamak ve bunları uygulamaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam ve Ergoterapi,Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi,Mülteciler ve Ergoterapi,Metropolde Yaşam,Yas Dönemi,Terminal Dönem ve Ergoterapi,Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi,Obezite ve Ergoterapi,Adli Ergoterapi,Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi,Vaka Çalışması,Vaka Çalışması,Vaka Sunumu,Vaka Raporlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi değerlendirmeleri yapar12, 2, 4A, H
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarının rollere etkisini tanımlar13, 2, 4A, H
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi müdahaleleri planlar13, 2, 4A, F, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam ve ErgoterapiLiteratür Taraması
2Sokakta Yaşayan Bireyler ve ErgoterapiLiteratür Taraması
3Mülteciler ve ErgoterapiLiteratü Taraması
4Metropolde YaşamLiteratür Taraması
5Yas DönemiLiteratür Taraması
6Terminal Dönem ve ErgoterapiLiteratür Taraması
7Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapiLiteratür Taraması
8Obezite ve ErgoterapiLiteratür Taraması
9Adli ErgoterapiLiteratür Taraması
10Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve ErgoterapiLiteratür Taraması
11Vaka ÇalışmasıLiteratür Taraması
12Vaka ÇalışmasıLiteratür Taraması
13Vaka Sunumu
14Vaka Raporlama
Kaynak
https://pdfs.semanticscholar.org/1bd6/ba8a89c6c616f5d25bd4841afe561f102714.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)64
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM VE ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Halime AVUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı yaşam koşullarının birein rollerine etkisini anlamak, sağlıklı bireylerde yaşam koşulları konusunda ergoterapi değerlendirmeleri yapmak, müdahaleleri planlamak ve bunları uygulamaya koymaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam ve Ergoterapi,Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi,Mülteciler ve Ergoterapi,Metropolde Yaşam,Yas Dönemi,Terminal Dönem ve Ergoterapi,Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi,Obezite ve Ergoterapi,Adli Ergoterapi,Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi,Vaka Çalışması,Vaka Çalışması,Vaka Sunumu,Vaka Raporlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi değerlendirmeleri yapar12, 2, 4A, H
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarının rollere etkisini tanımlar13, 2, 4A, H
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi müdahaleleri planlar13, 2, 4A, F, H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam ve ErgoterapiLiteratür Taraması
2Sokakta Yaşayan Bireyler ve ErgoterapiLiteratür Taraması
3Mülteciler ve ErgoterapiLiteratü Taraması
4Metropolde YaşamLiteratür Taraması
5Yas DönemiLiteratür Taraması
6Terminal Dönem ve ErgoterapiLiteratür Taraması
7Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapiLiteratür Taraması
8Obezite ve ErgoterapiLiteratür Taraması
9Adli ErgoterapiLiteratür Taraması
10Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve ErgoterapiLiteratür Taraması
11Vaka ÇalışmasıLiteratür Taraması
12Vaka ÇalışmasıLiteratür Taraması
13Vaka Sunumu
14Vaka Raporlama
Kaynak
https://pdfs.semanticscholar.org/1bd6/ba8a89c6c616f5d25bd4841afe561f102714.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06