Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞAM VE ERGOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı yaşam koşullarının birein rollerine etkisini anlamak, sağlıklı bireylerde yaşam koşulları konusunda ergoterapi değerlendirmeleri yapmak, müdahaleleri planlamak ve bunları uygulamaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam ve Ergoterapi,Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi,Mülteciler ve Ergoterapi,Metropolde Yaşam,Yas Dönemi,Terminal Dönem ve Ergoterapi,Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi,Obezite ve Ergoterapi,Adli Ergoterapi,Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi,Vaka Çalışması,Vaka Çalışması,Vaka Sunumu,Vaka Raporlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi değerlendirmeleri yapar | 12, 2, 4 | A, H |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarının rollere etkisini tanımlar | 13, 2, 4 | A, H |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi müdahaleleri planlar | 13, 2, 4 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
2 | Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
3 | Mülteciler ve Ergoterapi | Literatü Taraması |
4 | Metropolde Yaşam | Literatür Taraması |
5 | Yas Dönemi | Literatür Taraması |
6 | Terminal Dönem ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
7 | Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi | Literatür Taraması |
8 | Obezite ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
9 | Adli Ergoterapi | Literatür Taraması |
10 | Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
11 | Vaka Çalışması | Literatür Taraması |
12 | Vaka Çalışması | Literatür Taraması |
13 | Vaka Sunumu | |
14 | Vaka Raporlama |
Kaynak |
https://pdfs.semanticscholar.org/1bd6/ba8a89c6c616f5d25bd4841afe561f102714.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞAM VE ERGOTERAPİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Halime AVUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı yaşam koşullarının birein rollerine etkisini anlamak, sağlıklı bireylerde yaşam koşulları konusunda ergoterapi değerlendirmeleri yapmak, müdahaleleri planlamak ve bunları uygulamaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaşam ve Ergoterapi,Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi,Mülteciler ve Ergoterapi,Metropolde Yaşam,Yas Dönemi,Terminal Dönem ve Ergoterapi,Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi,Obezite ve Ergoterapi,Adli Ergoterapi,Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi,Vaka Çalışması,Vaka Çalışması,Vaka Sunumu,Vaka Raporlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi değerlendirmeleri yapar | 12, 2, 4 | A, H |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarının rollere etkisini tanımlar | 13, 2, 4 | A, H |
Öğrenci çocuk ve yetişkinlerde yaşam koşullarında ergoterapi müdahaleleri planlar | 13, 2, 4 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
2 | Sokakta Yaşayan Bireyler ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
3 | Mülteciler ve Ergoterapi | Literatü Taraması |
4 | Metropolde Yaşam | Literatür Taraması |
5 | Yas Dönemi | Literatür Taraması |
6 | Terminal Dönem ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
7 | Uyku ve Uyanıklık ve ergoterapi | Literatür Taraması |
8 | Obezite ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
9 | Adli Ergoterapi | Literatür Taraması |
10 | Yaşlı ve Çocuk İstismarı ve Ergoterapi | Literatür Taraması |
11 | Vaka Çalışması | Literatür Taraması |
12 | Vaka Çalışması | Literatür Taraması |
13 | Vaka Sunumu | |
14 | Vaka Raporlama |
Kaynak |
https://pdfs.semanticscholar.org/1bd6/ba8a89c6c616f5d25bd4841afe561f102714.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |