Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRÜCÜ REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBireylerin araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve bu becerilerin etkilendiği rahatsızlıklarda ergoterapiye ait değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriği,Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme
yöntemleri,Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi,Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon
cihazları,Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda),Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanma,Demansta araba kullanma,Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba
kullanma,Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanma,Araba kullanmada yasal haklar,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sürücü rehabilitasyonununa yönelik ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini kazanır4A, F
Araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve hastalıklara göre etkilenimlerini tanımlar4A, F
Bireyler için gerekli olan araba modifikasyonlarını listeler 4A, E, F
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriğiİlgili kitap bölümünün okunması
2Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme
yöntemleri
Araştırma
3Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi
4Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon
cihazları
İlgili kitap bölümünün okunması
5Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda)İlgili kitap bölümünün okunması
6Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanmaİlgili kitap bölümünün okunması
7Demansta araba kullanmaLiteratür Araştırması
8Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba
kullanma
Literatür Araştırması
9Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanmaLiteratür Araştırması
10Araba kullanmada yasal haklarİlgili kitap bölümünün okunması
11Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaretKurum araştırması
13Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunmasıSunum hazırlama
14Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunmasıSunum hazırlama
14Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaretKurum Araştırması
Kaynak
. Handbook For The Assessment Of Driving Capacityschulties, M.S., Deluca,J., Chute,D.L.. Elsevier,Oxford, 2009. 2. Stav,W.B. Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler339
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı236
Performans Görevi, Bakım Planı339
Toplam İş Yükü (Saat)67
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRÜCÜ REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBireylerin araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve bu becerilerin etkilendiği rahatsızlıklarda ergoterapiye ait değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriği,Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme
yöntemleri,Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi,Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon
cihazları,Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda),Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanma,Demansta araba kullanma,Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba
kullanma,Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanma,Araba kullanmada yasal haklar,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunması,Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaret; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sürücü rehabilitasyonununa yönelik ergoterapi değerlendirme ve müdahale yöntemlerini kazanır4A, F
Araba kullanma sırasında gerekli olan becerileri ve hastalıklara göre etkilenimlerini tanımlar4A, F
Bireyler için gerekli olan araba modifikasyonlarını listeler 4A, E, F
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürücü rehabilitasyonun tanımlanması ve içeriğiİlgili kitap bölümünün okunması
2Sürücünün araba kullanımında gerekli olan ergoterapi değerlendirme
yöntemleri
Araştırma
3Sürücünün araba kullanma sırasında değerlendirilmesi
4Sürücüye yeniden araba kullanmasının öğretilmesi ve adaptasyon
cihazları
İlgili kitap bölümünün okunması
5Sürüş performansının tanımlanması (Simülasyon ve gerçek ortamda)İlgili kitap bölümünün okunması
6Travmatik Beyin yaralanmalarında araba kullanmaİlgili kitap bölümünün okunması
7Demansta araba kullanmaLiteratür Araştırması
8Psikiyatrik durumlarda( epilepsi, dikkat dağınıklığı-hiperaktivite vb.) araba
kullanma
Literatür Araştırması
9Nörolojik hastalıklarda (inme, MS vb.) araba kullanmaLiteratür Araştırması
10Araba kullanmada yasal haklarİlgili kitap bölümünün okunması
11Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaretKurum araştırması
13Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunmasıSunum hazırlama
14Ziyaret sonrası öğrencinin edinimlerini sunmasıSunum hazırlama
14Araba modikasyonlarını yapan kurum ve kuruluşlara ziyaretKurum Araştırması
Kaynak
. Handbook For The Assessment Of Driving Capacityschulties, M.S., Deluca,J., Chute,D.L.. Elsevier,Oxford, 2009. 2. Stav,W.B. Driver Rehabilitation: A Guide For Assessment And Intervention. Psychcorp, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06