Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EL REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra Ş. SEZER
Dersin AmacıEl yaralanmalarındaki yetersizlik nedeniyle katılım ve performans kısıtlılıklarına yol açan problemleri ayrıntılı olarak incelemek ve bu problemlere yönelik ergoterapi yaklaşımlarını konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; El anatomisi ve biomekaniği,El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları),El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir),Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri,El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi),Somatosensoriyal Duyu eğitimi,El rehabilitasyonu,El rehabilitasyonu,El yaralanmalarında ergoterapistin rolü,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
El anatomisi ve biomekaniğini kavrar13, 19, 9A
Üst extremite özellikle el yaralanmaları konusunda ayrıntılı bilgi edinir13, 19, 9A
El yaralanmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini tanımlar uygular.13, 19, 9A
Değerlendirme sonucunda elde ettiği bilgileri dökümante eder ve yorumlar13, 19, 9A
El yaralanması sonrasında kişinin katılımını arttırmak için ergoterapi müdahalelerini analiz eder, birleştirir ve uygular.13, 19, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1El anatomisi ve biomekaniğiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
6El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
8El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Somatosensoriyal Duyu eğitimiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10El rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11El rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12El yaralanmalarında ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
1-Margarete nordin, victor h basic biomechanics of musculoskeletal system frankel lippıncoıt wıllıams & wılkıns 2-Madeleine mooney, claire ıreson occupational therapy ın orthopedıcs and trauma. Willey blackwel 2009 3-John jy leong. Jesse jupiter . Orthopedic rehabilitation assessment, enablement springer 2007 5- Mary vining radomski, catherine a. Trombly latham occupational therapy for physical dysfunction 5.Cynthia Cooper, Fundamentals of Hand Therapy: Clinical Reasoning and Treatment Guidelines for Common Diagnoses of the Upper Extremity, Mosby, 2006 6.Terri M. Skirven, A. Lee Osterman, Jane Fedorczyk, Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, Mosby, 2011 6- Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EL REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Kübra Ş. SEZER
Dersin AmacıEl yaralanmalarındaki yetersizlik nedeniyle katılım ve performans kısıtlılıklarına yol açan problemleri ayrıntılı olarak incelemek ve bu problemlere yönelik ergoterapi yaklaşımlarını konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; El anatomisi ve biomekaniği,El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları),El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir),Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri,El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri),El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi),Somatosensoriyal Duyu eğitimi,El rehabilitasyonu,El rehabilitasyonu,El yaralanmalarında ergoterapistin rolü,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları,El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
El anatomisi ve biomekaniğini kavrar13, 19, 9A
Üst extremite özellikle el yaralanmaları konusunda ayrıntılı bilgi edinir13, 19, 9A
El yaralanmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini tanımlar uygular.13, 19, 9A
Değerlendirme sonucunda elde ettiği bilgileri dökümante eder ve yorumlar13, 19, 9A
El yaralanması sonrasında kişinin katılımını arttırmak için ergoterapi müdahalelerini analiz eder, birleştirir ve uygular.13, 19, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1El anatomisi ve biomekaniğiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2El yaralanmaları ( kemik ve sinir yaralanmaları)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
3El yaralanmaları (yumuşak doku yaralanmaları, spastik el, periferik sinir)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Omuz, Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
5El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
6El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( kavramalar, Kavrama kuvveti,)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
7El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (el fonksiyon testleri)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
8El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (duyu değerlendirmesi)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
9Somatosensoriyal Duyu eğitimiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10El rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11El rehabilitasyonuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12El yaralanmalarında ergoterapistin rolüÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14El rehabilitasyonunda kullanılan ajanlar ve OT araçlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
1-Margarete nordin, victor h basic biomechanics of musculoskeletal system frankel lippıncoıt wıllıams & wılkıns 2-Madeleine mooney, claire ıreson occupational therapy ın orthopedıcs and trauma. Willey blackwel 2009 3-John jy leong. Jesse jupiter . Orthopedic rehabilitation assessment, enablement springer 2007 5- Mary vining radomski, catherine a. Trombly latham occupational therapy for physical dysfunction 5.Cynthia Cooper, Fundamentals of Hand Therapy: Clinical Reasoning and Treatment Guidelines for Common Diagnoses of the Upper Extremity, Mosby, 2006 6.Terri M. Skirven, A. Lee Osterman, Jane Fedorczyk, Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, Mosby, 2011 6- Güncel literatür

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06