Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İmran ERKANAT TOYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda hayvan destekli yaklaşımları öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Hayvan destekli tedavi programları,Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri,Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi,Müdahale planlama ve uygulama süreci,Yunus destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Hayvan destekli tedavide değerlendirme,Müdahale oluşturma: özel aktiviteler,Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahale,Hayvan destekli tedavi programları,Hayvan destekli tedavi programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocuklarda hayvan destekli tedavilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal etkinliğini öğrenir.9A, E
Farklı hayvanlarla yapılan terapi seanslarının içeriğini öğrenir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
2Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileriMebis notları
3Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analiziMebis notları
4Müdahale planlama ve uygulama süreciMebis notları
5Yunus destekli tedaviMebis notları
6Köpek destekli tedaviMebis notları
7Köpek destekli tedaviMebis notları
8Hayvan destekli tedavide değerlendirmeMebis notları
9Müdahale oluşturma: özel aktivitelerMebis notları
10Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
12Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahaleMebis notları
13Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
14Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
Kaynak
1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004). 2. Animal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAYVAN DESTEKLİ YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İmran ERKANAT TOYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda hayvan destekli yaklaşımları öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Hayvan destekli tedavi programları,Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileri,Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analizi,Müdahale planlama ve uygulama süreci,Yunus destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Köpek destekli tedavi,Hayvan destekli tedavide değerlendirme,Müdahale oluşturma: özel aktiviteler,Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Otistik çocuklarda ata binme terapisi,Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahale,Hayvan destekli tedavi programları,Hayvan destekli tedavi programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocuklarda hayvan destekli tedavilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal etkinliğini öğrenir.9A, E
Farklı hayvanlarla yapılan terapi seanslarının içeriğini öğrenir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
2Hayvanların, özel gereksinimi olan çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimleri üzerindeki yararlı etkileriMebis notları
3Hippoterapi, at-destekli tedavi; at ve insan hareketlerinin analiziMebis notları
4Müdahale planlama ve uygulama süreciMebis notları
5Yunus destekli tedaviMebis notları
6Köpek destekli tedaviMebis notları
7Köpek destekli tedaviMebis notları
8Hayvan destekli tedavide değerlendirmeMebis notları
9Müdahale oluşturma: özel aktivitelerMebis notları
10Serabral palsili çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
11Otistik çocuklarda ata binme terapisiMebis notları
12Rehabilitasyonda çiftlik temelli müdahaleMebis notları
13Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
14Hayvan destekli tedavi programlarıMebis notları
Kaynak
1. Barbara T. Engel, MEd , OTR and Joyce R. MacKinnon (Author), PhD (Author), OT(C)Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy: A Guide for Occupational Therapy,Macauley, BethHippotherapy and Equine Assisted Therapy: Who does what?, Hippotherapy, (2004). 2. Animal-Assisted Therapy May Benefit Many Special Needs Children | Suite101.comhttp://suite101.com/article/animal-assisted-therapy-may-benefit-many-special-needs-children-a248539

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06