Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ TEORİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Burcu Semin AKEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teoriler, kuramsal modeller ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçeveleri kavramları incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi teorilerine giriş,Ergoterapide paradigmalar,Kanada aktivite performans modeli(CMOP),İnsan aktiviteleri modeli(MOHO),Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO),CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I, CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II,Kawa modeli,Biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol referans çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapinin temel kavramlarını tanımlar. | 16 | A |
Ergoterapide kullanılan teorileri ve paradigmaları açıklar. | 9 | A |
Farklı ergoterapi teorilerini karşılaştırır. | 10 | A |
Ergoterapi ile ilişkili temel kuramsal modelleri özetler. | 16, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi teorilerine giriş | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama |
2 | Ergoterapide paradigmalar | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama |
3 | Kanada aktivite performans modeli(CMOP) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 5 : Kanada Aktivite Performans Modeli ve İlişkilendirilmesi |
4 | İnsan aktiviteleri modeli(MOHO) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 6: İnsan Aktivite Modeli |
5 | Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 4: Kişi-Çevre-Aktivite Modeli |
6 | CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9 |
7 | CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9 |
8 | Kawa modeli | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 7: Kawa Modeli |
9 | Biyomekaniksel referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
10 | Motor kontrol referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
11 | Duyu integrasyonu referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
12 | Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
13 | Ergoterapi Modellerinin Uygulanması | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 |
14 | Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 |
Kaynak |
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. |
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. 4.Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ TEORİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hilal BOSTANCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Burcu Semin AKEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapide yer alan paradigmalar, ergoterapi ile ilişkili teoriler, kuramsal modeller ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçeveleri kavramları incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi teorilerine giriş,Ergoterapide paradigmalar,Kanada aktivite performans modeli(CMOP),İnsan aktiviteleri modeli(MOHO),Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO),CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I, CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II,Kawa modeli,Biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol referans çerçevesi,Duyu integrasyonu referans çerçevesi,Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması,Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapinin temel kavramlarını tanımlar. | 16 | A |
Ergoterapide kullanılan teorileri ve paradigmaları açıklar. | 9 | A |
Farklı ergoterapi teorilerini karşılaştırır. | 10 | A |
Ergoterapi ile ilişkili temel kuramsal modelleri özetler. | 16, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi teorilerine giriş | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama |
2 | Ergoterapide paradigmalar | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 1: Teori ve Uygulama |
3 | Kanada aktivite performans modeli(CMOP) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 5 : Kanada Aktivite Performans Modeli ve İlişkilendirilmesi |
4 | İnsan aktiviteleri modeli(MOHO) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 6: İnsan Aktivite Modeli |
5 | Kişi-çevre-aktivite modeli(PEO) | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 4: Kişi-Çevre-Aktivite Modeli |
6 | CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması I | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9 |
7 | CMOP, MOHO, PEO Modellerinin Uygulanması II | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 Bölüm 4, Bölüm 5. Bölüm 6 ve Bölüm 9 |
8 | Kawa modeli | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 7: Kawa Modeli |
9 | Biyomekaniksel referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
10 | Motor kontrol referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
11 | Duyu integrasyonu referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
12 | Bilişsel özür ve kognitif algısal referans çerçevesi | Using Occupational Therapy Models in Practice Bölüm 8 Ergoterapi konseptleri |
13 | Ergoterapi Modellerinin Uygulanması | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 |
14 | Ergoterapi Modellerinin Uygulanması II | Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 |
Kaynak |
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. |
1.Bumin G., Akel B.S, Öksüz Ç., Ergoterapi Teoriler Modeller ve Uygulama Yaklaşımları, 2019 2 .Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 3.Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. 4.Christiansen CH, Baum CM. Occupational Therapy Performance, Participation, and Well Being, Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |