Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör Merve KESKİN
Dersin AmacıErgoterapinin tarihçesini, ergoterapinin holistik yaklaşımlarını, üretmek ve anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler,Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması,Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi,Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması,Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi,Özür ve psikolojik yönler,Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması,Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması,Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.,Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu,Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım.,Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.,Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.,Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi konseptlerini tartışabilir.16, 19, 9A
Ergoterapi alanındaki uygulamaları tanıyabilir.16, 19, 9A
Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tanımlayabilir.16, 19, 9A
Ergoterapistin rehabilitasyon ekibindeki diğer sağlık profesyonelleriyle çalışma prensiplerini tartışabilir.16, 19, 9A
Ergoterapistin görevlerini açıklayabilir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimlerÖnceden veilen ders notuna hazırlanılması.
2Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
3Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
4Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
5Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
6Özür ve psikolojik yönlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
7Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
8Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
9Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
10Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumuÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
11Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
12Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
13Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
14Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD: Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)67
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör Merve KESKİN
Dersin AmacıErgoterapinin tarihçesini, ergoterapinin holistik yaklaşımlarını, üretmek ve anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler,Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması,Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi,Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılması,Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi,Özür ve psikolojik yönler,Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması,Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması,Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.,Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumu,Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım.,Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.,Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.,Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi konseptlerini tartışabilir.16, 19, 9A
Ergoterapi alanındaki uygulamaları tanıyabilir.16, 19, 9A
Ergoterapi mesleğini ve ergoterapistin sorumluluklarını tanımlayabilir.16, 19, 9A
Ergoterapistin rehabilitasyon ekibindeki diğer sağlık profesyonelleriyle çalışma prensiplerini tartışabilir.16, 19, 9A
Ergoterapistin görevlerini açıklayabilir.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimlerÖnceden veilen ders notuna hazırlanılması.
2Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
3Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
4Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi ile ilgili konuların sınıfta tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
5Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
6Özür ve psikolojik yönlerÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
7Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
8Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
9Sağlık, sosyal adalet, ve ergoterapi arasındaki bağlantıların gerçek yaşam örnekleri üzerinden anlatılması ve sınıfta tartışılması.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
10Dünya Ergoterapi Federasyonu ve çalışmaları hakkında sınıfta bilgi sunumuÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
11Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim,çalışma.oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
12Tedavi yaklaşımlarının tartışılması : Akut ve uzun süreli bakım fasilitasyonları, yatılı ve günlük programlar, becerileşmiş geriatri hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
13Sağlık, iyi olma hali ve ergoterapi arasındaki ilişkilerin açıklanması.Önceden verilen ders notuna hazırlanılması.
14Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi hakkında literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması.
Kaynak
Dersin sorumlusu tarafından verilecektir.
American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD: Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. New York State Office of Mental Health (2010). Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06