Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini anlamasını sağlamak, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,Tıbbi Sanat Terapisi,Videolardan resim izleme ve yorumlama,Sinema terapi,Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi,Müze ziyareti sunumları,Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat,Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi,Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları),Karikatür sanatı uygulama,Seramik hamuru ile el çalışmaları,Ebru sanatı uygulama,Film izleme ve yorumlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekler5, 9A, E, H
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar5, 9A, E, H
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar5, 9A, E, H
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir.5, 9A, E, H
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir5, 9A, E, H
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisiMebis ders notu
2Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlarMebis ders notları
3Tıbbi Sanat TerapisiMebis ders notları
4Videolardan resim izleme ve yorumlamaMebis ders notları
5Sinema terapiMebis ders notları
6Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat TerapisiMebis ders notları
7Müze ziyareti sunumlarıMüze kitapçığı
8Modern Sanat Akımları ve Çağdaş SanatMebis ders notları
9Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödeviSanat galerisi broşürü
10Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları)Mebis ders notları
11Karikatür sanatı uygulamaMebis ders notları
12Seramik hamuru ile el çalışmalarıMebis ders notları
13Ebru sanatı uygulamaMebis ders notları
14Film izleme ve yorumlamaMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi 2. İnsanın Anlam Arayışı. Viktor Emil Frankl, Phoenix yayınevi 3. Terapi Olarak Sanat, Alain De Botton, John Armstrong

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI-Güz Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini anlamasını sağlamak, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,Tıbbi Sanat Terapisi,Videolardan resim izleme ve yorumlama,Sinema terapi,Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi,Müze ziyareti sunumları,Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat,Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi,Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları),Karikatür sanatı uygulama,Seramik hamuru ile el çalışmaları,Ebru sanatı uygulama,Film izleme ve yorumlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekler5, 9A, E, H
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar5, 9A, E, H
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar5, 9A, E, H
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir.5, 9A, E, H
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir5, 9A, E, H
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisiMebis ders notu
2Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlarMebis ders notları
3Tıbbi Sanat TerapisiMebis ders notları
4Videolardan resim izleme ve yorumlamaMebis ders notları
5Sinema terapiMebis ders notları
6Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat TerapisiMebis ders notları
7Müze ziyareti sunumlarıMüze kitapçığı
8Modern Sanat Akımları ve Çağdaş SanatMebis ders notları
9Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödeviSanat galerisi broşürü
10Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları)Mebis ders notları
11Karikatür sanatı uygulamaMebis ders notları
12Seramik hamuru ile el çalışmalarıMebis ders notları
13Ebru sanatı uygulamaMebis ders notları
14Film izleme ve yorumlamaMebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi 2. İnsanın Anlam Arayışı. Viktor Emil Frankl, Phoenix yayınevi 3. Terapi Olarak Sanat, Alain De Botton, John Armstrong

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06