Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini anlamasını sağlamak, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,Tıbbi Sanat Terapisi,Videolardan resim izleme ve yorumlama,Sinema terapi,Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi,Müze ziyareti sunumları,Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat,Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi,Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları),Karikatür sanatı uygulama,Seramik hamuru ile el çalışmaları,Ebru sanatı uygulama,Film izleme ve yorumlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekler | 5, 9 | A, E, H |
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar | 5, 9 | A, E, H |
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar | 5, 9 | A, E, H |
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir. | 5, 9 | A, E, H |
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir | 5, 9 | A, E, H |
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler | 5, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi | Mebis ders notu |
2 | Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar | Mebis ders notları |
3 | Tıbbi Sanat Terapisi | Mebis ders notları |
4 | Videolardan resim izleme ve yorumlama | Mebis ders notları |
5 | Sinema terapi | Mebis ders notları |
6 | Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi | Mebis ders notları |
7 | Müze ziyareti sunumları | Müze kitapçığı |
8 | Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat | Mebis ders notları |
9 | Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi | Sanat galerisi broşürü |
10 | Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları) | Mebis ders notları |
11 | Karikatür sanatı uygulama | Mebis ders notları |
12 | Seramik hamuru ile el çalışmaları | Mebis ders notları |
13 | Ebru sanatı uygulama | Mebis ders notları |
14 | Film izleme ve yorumlama | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi 2. İnsanın Anlam Arayışı. Viktor Emil Frankl, Phoenix yayınevi 3. Terapi Olarak Sanat, Alain De Botton, John Armstrong |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | ||||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini anlamasını sağlamak, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi,Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar,Tıbbi Sanat Terapisi,Videolardan resim izleme ve yorumlama,Sinema terapi,Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi,Müze ziyareti sunumları,Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat,Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi,Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları),Karikatür sanatı uygulama,Seramik hamuru ile el çalışmaları,Ebru sanatı uygulama,Film izleme ve yorumlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi ve sanatın doğası arasındaki ilişkiyi örnekler | 5, 9 | A, E, H |
Ergoterapide sanatsal yaklaşımları tanımlar | 5, 9 | A, E, H |
Ergoterapi ve sanat tarihi ilişkisini açıklar | 5, 9 | A, E, H |
Farklı yaş gruplarına farklı sanatsal yaklaşımları önerebilecektir. | 5, 9 | A, E, H |
Çocuklarda resim çalışmaları ile ergoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir | 5, 9 | A, E, H |
El becerileri için uygun sanatsal yaklaşımları betimler | 5, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapi, rehabilitasyon ve sanatın tarihsel ilişkisi | Mebis ders notu |
2 | Ergoterapide kullanılan sanatsal yaklaşımlar | Mebis ders notları |
3 | Tıbbi Sanat Terapisi | Mebis ders notları |
4 | Videolardan resim izleme ve yorumlama | Mebis ders notları |
5 | Sinema terapi | Mebis ders notları |
6 | Aile İçi Şiddet ve Çocuk İstismarı Olgularında Sanat Terapisi | Mebis ders notları |
7 | Müze ziyareti sunumları | Müze kitapçığı |
8 | Modern Sanat Akımları ve Çağdaş Sanat | Mebis ders notları |
9 | Arter Sanat Galerisi ziyaret ve grup ödevi | Sanat galerisi broşürü |
10 | Proje çalışması: renkli resim (konu: çocuk oyunları) | Mebis ders notları |
11 | Karikatür sanatı uygulama | Mebis ders notları |
12 | Seramik hamuru ile el çalışmaları | Mebis ders notları |
13 | Ebru sanatı uygulama | Mebis ders notları |
14 | Film izleme ve yorumlama | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi 2. İnsanın Anlam Arayışı. Viktor Emil Frankl, Phoenix yayınevi 3. Terapi Olarak Sanat, Alain De Botton, John Armstrong |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | ||||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |