Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜYÜME VE GELİŞME | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve YILMAZ |
Dersin Amacı | Normal hareketin gelişimi, gelişimsel biomekanik, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin gelişimi, oromotor gelişim, düzeltici, koruyucu ve denge reaksiyonları, hareket disfonksiyonlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal Gelişim Parametreleri,Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları,Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri,Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler,Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler,Gelişimin Önemli Olayları,Hareketin Komponentleri,Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları,Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları,Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim,4.-6. ay Gelişim,7.-11.ay Gelişim,,Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi,24-36.ay Gelişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gelişimsel teorileri açıklar. | 10, 9 | A, E |
Normal gelişim sürecini etkileyen faktörleri tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Gelişimi etkileyen anormallikleri süreçle ilişkilendirerek karşılaştırır. | 10, 5, 9 | A, E |
Postüral reaksiyonlar, düzeltme, koruma ve denge reaksiyonlarını tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Hareketin gelişimini açıklar. | 10, 13, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Gelişim Parametreleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
2 | Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
3 | Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
4 | Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
5 | Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
6 | Gelişimin Önemli Olayları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
7 | Hareketin Komponentleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
8 | Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılmas |
9 | Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
10 | Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
11 | 4.-6. ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
12 | 7.-11.ay Gelişim, | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
13 | Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
14 | 24-36.ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından ders notu verilecektir. |
1. Fogel A, Nelson G. Child Development, USA, 1988. 2. Scully RM, Barnes MR, ?Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989. 3. Trombly, CA ?Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. 4. Uyanık M, Kayıhan H. 2009. Down Syndrome: Sensory integration, vestibular stimulation and neurodevelopmental therapy approaches for children. In: JH Stone, M Blouin, editors. International Encyclopedia of Rehabilitation, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(61/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BÜYÜME VE GELİŞME | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve YILMAZ |
Dersin Amacı | Normal hareketin gelişimi, gelişimsel biomekanik, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiyovasküler ve pulmoner sistemlerin gelişimi, oromotor gelişim, düzeltici, koruyucu ve denge reaksiyonları, hareket disfonksiyonlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal Gelişim Parametreleri,Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları,Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri,Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler,Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler,Gelişimin Önemli Olayları,Hareketin Komponentleri,Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları,Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları,Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim,4.-6. ay Gelişim,7.-11.ay Gelişim,,Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi,24-36.ay Gelişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gelişimsel teorileri açıklar. | 10, 9 | A, E |
Normal gelişim sürecini etkileyen faktörleri tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Gelişimi etkileyen anormallikleri süreçle ilişkilendirerek karşılaştırır. | 10, 5, 9 | A, E |
Postüral reaksiyonlar, düzeltme, koruma ve denge reaksiyonlarını tanımlar. | 10, 9 | A, E |
Hareketin gelişimini açıklar. | 10, 13, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal Gelişim Parametreleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
2 | Gelişim Teorileri, Gelişim Kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
3 | Hareket Gelişiminin Kinezyolojik Yönden İncelenmesi , Motor kontrol, öğrenme ve modelleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
4 | Refleks, duyu, tecrübe, Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
5 | Gelişimi Etkileyen Kardiyopulmoner Faktörler , Gelişimi Etkileyen Nöromotor Faktörler ,Gelişimi Etkileyen Psikososyal Faktörler | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
6 | Gelişimin Önemli Olayları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
7 | Hareketin Komponentleri | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
8 | Postüral Reaksiyonlar, Düzeltme, koruma ve denge reaksiyonları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılmas |
9 | Hareketin Gelişmesi , Aylara göre Dönüm noktaları | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
10 | Oromotor gelişim , Neonat ve İnfant Devre gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
11 | 4.-6. ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
12 | 7.-11.ay Gelişim, | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
13 | Yürüme Çağındaki Çocuk Gelişimi | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
14 | 24-36.ay Gelişim | Önceden verilen ders notuna hazırlanılması |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından ders notu verilecektir. |
1. Fogel A, Nelson G. Child Development, USA, 1988. 2. Scully RM, Barnes MR, ?Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989. 3. Trombly, CA ?Occupational Therapy for Physical Dysfunction?, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. 4. Uyanık M, Kayıhan H. 2009. Down Syndrome: Sensory integration, vestibular stimulation and neurodevelopmental therapy approaches for children. In: JH Stone, M Blouin, editors. International Encyclopedia of Rehabilitation, USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular. | X | |||||
3 | PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | X | |||||
4 | PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | X | |||||
5 | PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
10 | PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |