Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARDIMCI TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Ahmet EMİR
Dersin AmacıGünlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı teknolojik araçların fonksiyonel kullanımının tanımlanması,Çevresel ve elektronik adaptasyonlar,Özelleşmiş tekerlekli sandalye kontrolleri,Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin Değerlendirilmesii,Eğitim ve Teknoloji & Özel Eğitim ve Teknoloji,Otizmli Bireyler İçin Teknoloji % Zihinsel yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji,Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji,Fiziksel yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknoloji,İşitme Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji& Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji ,Üstün Yetenekli Bireyler ve Teknoloji & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji,Görme Yetersizliği Olan Bireyler için yardımcı Teknoloji,Yardımcı teknolojilerle ilgili kanun ve yönetmelikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.19, 2, 9A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme19, 2, 9A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.19, 9A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir19, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı teknolojik araçların fonksiyonel kullanımının tanımlanmasıÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 1 Teknoloji
2Çevresel ve elektronik adaptasyonlarÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 2 Eğitim ve Teknoloji
3Özelleşmiş tekerlekli sandalye kontrolleriOccupational Therapy ToolKit: Sayfa 268-276
4Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin DeğerlendirilmesiiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 5: Yardımcı Teknoloji Gereksinimin Değerlendirilmesi
6Eğitim ve Teknoloji & Özel Eğitim ve TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm1 ve Bölüm 2: Özel Eğitim ve Teknoloji & Eğitim ve Teknoloji
7Otizmli Bireyler İçin Teknoloji % Zihinsel yetersizliği Olan Bireyler İçin TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 6 ve Bölüm 7 : Otizmi Olan Bireyler için Yardımcı Teknoloji ve Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Yardımcı Teknoloji
8Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 12: Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji
9Fiziksel yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 8: Fiziksel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji
12İşitme Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji& Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 10 ve Bölüm 11: İşitme Yetersizliği Olan Bireyler & Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji
13Üstün Yetenekli Bireyler ve Teknoloji & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 13 ve Bölüm 14: Üstün yetenekli Bireyler & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji
14Görme Yetersizliği Olan Bireyler için yardımcı TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 9: Görme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji
15Yardımcı teknolojilerle ilgili kanun ve yönetmelikler
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002. 2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARDIMCI TEKNOLOJİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hilal BOSTANCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Ahmet EMİR
Dersin AmacıGünlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yardımcı teknolojik araçların fonksiyonel kullanımının tanımlanması,Çevresel ve elektronik adaptasyonlar,Özelleşmiş tekerlekli sandalye kontrolleri,Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin Değerlendirilmesii,Eğitim ve Teknoloji & Özel Eğitim ve Teknoloji,Otizmli Bireyler İçin Teknoloji % Zihinsel yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji,Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji,Fiziksel yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknoloji,İşitme Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji& Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji ,Üstün Yetenekli Bireyler ve Teknoloji & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji,Görme Yetersizliği Olan Bireyler için yardımcı Teknoloji,Yardımcı teknolojilerle ilgili kanun ve yönetmelikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam, üretim ve boş zaman aktivitelerine yönelik yardımcı teknolojiler konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.19, 2, 9A, F
Yardımcı cihazlara, kişiye uygun tasarım yapmak ve farklı hasta grupları için geçerli olduğuna karar verme19, 2, 9A, F
Yardımcı teknolojide disiplinlerarası çalışma ve iletişim becerileri kazanır.19, 9A, F
Yardımcı teknolojide maliyet, kullanılabilirlik ve çevresel uygunluk hakkında bilgi edinir19, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yardımcı teknolojik araçların fonksiyonel kullanımının tanımlanmasıÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 1 Teknoloji
2Çevresel ve elektronik adaptasyonlarÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 2 Eğitim ve Teknoloji
3Özelleşmiş tekerlekli sandalye kontrolleriOccupational Therapy ToolKit: Sayfa 268-276
4Yardımcı Teknoloji Gereksiniminin DeğerlendirilmesiiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 5: Yardımcı Teknoloji Gereksinimin Değerlendirilmesi
6Eğitim ve Teknoloji & Özel Eğitim ve TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm1 ve Bölüm 2: Özel Eğitim ve Teknoloji & Eğitim ve Teknoloji
7Otizmli Bireyler İçin Teknoloji % Zihinsel yetersizliği Olan Bireyler İçin TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 6 ve Bölüm 7 : Otizmi Olan Bireyler için Yardımcı Teknoloji ve Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Yardımcı Teknoloji
8Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 12: Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Teknoloji
9Fiziksel yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 8: Fiziksel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji
12İşitme Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji& Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 10 ve Bölüm 11: İşitme Yetersizliği Olan Bireyler & Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler için Teknoloji
13Üstün Yetenekli Bireyler ve Teknoloji & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 13 ve Bölüm 14: Üstün yetenekli Bireyler & Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireyler için Teknoloji
14Görme Yetersizliği Olan Bireyler için yardımcı TeknolojiÖzel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Bölüm 9: Görme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Teknoloji
15Yardımcı teknolojilerle ilgili kanun ve yönetmelikler
Kaynak
Özge Eliçin, Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim , Vize Yayıncılık. 2016
1- Albert M. Cook Phd Pe (Author), Janice Miller Polgar Phd Ot Cook And Hussey's Assistive Technologies: Principles And Practice. Mosby, St Loius, 2002. 2- Suzanna Robitaille The Illustrated Guide To Assistive Technology And Devices: Tools And Gadgets For Living Independently. Demos Published,NY, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06