Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STİGMA VE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıStigma kavramını ve kişilerin aktivite performansı üzerindeki etkilerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal çevre ve stigma,Stigma teorileri- Etiketleme teorisi,Stigma teorileri- Normalizasyon teorisi,Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifi,Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teoriler,Stigma örnekleri,Sosyal çevresel engeller ve stigma,Stigma ve kültür,Stigma ve toplumsal katılım,Aile üzerinde stigmanın etkisi,Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesi, Stigmaya yönelik müdahaleler,Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stigma ve Sosyal çevreyi açıklar.10, 9A, E
Stigmaya temel oluşturan teorileri açıklayabilir.10, 9A, E
Stigmanın aile, kültür ve toplumsal katılım ile ilişkisini analiz edebilir.19, 9A, E
Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları açıklar.9A, E
Stigmaya yönelik müdahaleleri tanır.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal çevre ve stigmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
2Stigma teorileri- Etiketleme teorisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
3Stigma teorileri- Normalizasyon teorisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
4Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
5Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teorilerÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
6Stigma örnekleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
7Sosyal çevresel engeller ve stigmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
8Stigma ve kültürÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
9Stigma ve toplumsal katılımÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
10Aile üzerinde stigmanın etkisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
11Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
12 Stigmaya yönelik müdahalelerÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
13Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalarÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
14TartışmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Brown C., Stoffel VC. Occupational Therapy in Mental Health, Davis Company, Philadelphia, 2011. 2) Christiansen CH. Introduction to Occupation: The Art and Science of Living, Prentince Hall, 2004. 3) Demaio C. Mental illness stigma as social attribution: How select signals of mental illness affect stigmatizing attitudes and behaviour. Dissertation Abstracts International, 66(7-B), 3997, 2006. 4) Kronenberg F, Algado S, Pollard N. Occupational Therapy Without Borders, Elsewier, New York, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10440
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)85
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(85/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STİGMA VE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş.Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıStigma kavramını ve kişilerin aktivite performansı üzerindeki etkilerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal çevre ve stigma,Stigma teorileri- Etiketleme teorisi,Stigma teorileri- Normalizasyon teorisi,Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifi,Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teoriler,Stigma örnekleri,Sosyal çevresel engeller ve stigma,Stigma ve kültür,Stigma ve toplumsal katılım,Aile üzerinde stigmanın etkisi,Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesi, Stigmaya yönelik müdahaleler,Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalar,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stigma ve Sosyal çevreyi açıklar.10, 9A, E
Stigmaya temel oluşturan teorileri açıklayabilir.10, 9A, E
Stigmanın aile, kültür ve toplumsal katılım ile ilişkisini analiz edebilir.19, 9A, E
Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamaları açıklar.9A, E
Stigmaya yönelik müdahaleleri tanır.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal çevre ve stigmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
2Stigma teorileri- Etiketleme teorisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
3Stigma teorileri- Normalizasyon teorisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
4Stigma teorileri- Azınlık grup perspektifiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
5Stigma teorileri- Geçiş ritüeli ve diğer teorilerÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
6Stigma örnekleriÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
7Sosyal çevresel engeller ve stigmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
8Stigma ve kültürÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
9Stigma ve toplumsal katılımÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
10Aile üzerinde stigmanın etkisiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
11Stigma ile ilgili davranış değerlendirilmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
12 Stigmaya yönelik müdahalelerÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
13Stigma ile ilgili kanıta dayalı uygulamalarÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
14TartışmaÖnceden verilen ders notuna hazırlanarak gelinmesi
Kaynak
Ders için hazırlanan sunumlar
1) Brown C., Stoffel VC. Occupational Therapy in Mental Health, Davis Company, Philadelphia, 2011. 2) Christiansen CH. Introduction to Occupation: The Art and Science of Living, Prentince Hall, 2004. 3) Demaio C. Mental illness stigma as social attribution: How select signals of mental illness affect stigmatizing attitudes and behaviour. Dissertation Abstracts International, 66(7-B), 3997, 2006. 4) Kronenberg F, Algado S, Pollard N. Occupational Therapy Without Borders, Elsewier, New York, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06