Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyon,Hemiplejinin klinik olarak incelenmesi,Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesi,Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesi,Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesi,Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleri,Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleri,Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleri,Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleri,Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri ve literatür inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik bozuklukları bilir ve tanımlar.
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer ve değerlendirme yapar
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek modelleri uygular, rehabilitasyon programı tasarlar ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyonPendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
2Hemiplejinin klinik olarak incelenmesiTurner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
3Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesiHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
4Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesiUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
4Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesiUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
5Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
7Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
8Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
9Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
10Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışmasıHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
11Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirmeHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
12Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri
Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
13Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirmeTurner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
14Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri ve literatür inceleme
Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5630
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİDE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ela TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.İbrahim ERARSLAN
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyon,Hemiplejinin klinik olarak incelenmesi,Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesi,Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesi,Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesi,Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleri,Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleri,Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleri,Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleri,Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirme,Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri ve literatür inceleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik bozuklukları bilir ve tanımlar.
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek pratik modelleri seçer ve değerlendirme yapar
Kişilerin nörolojik rehabilitasyon gereksinimlerini karşılayabilecek modelleri uygular, rehabilitasyon programı tasarlar ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyonPendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
2Hemiplejinin klinik olarak incelenmesiTurner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
3Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesiHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
4Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesiUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
4Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesiUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
5Hemiplejide ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
7Multiple Skleroz'da ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
8Parkinson Hastalığı'nda ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
9Spinal kord yaralanmasında ergoterapi değerlendirmeleriUmphred DA., Neurological Rehabilitation, Mosby, 2001.
10Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışmasıHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
11Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerileri ve değerlendirmeHolm Mb, Rogers Jc, James Ab. Interventions For Daily Living. Willard And Spackman’s Occupational Therapy. Crepeau Eb, Cohn Es, Boyt Schell Ba ( Eds) Lippincott Williams And Wilkins Company, 2003.
12Farklı nörolojik hastalıklarda iş ve üretim becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri
Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
13Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerileri ve değerlendirmeTurner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, 1997.
14Farklı nörolojik hastalıklarda boş zaman becerilerini geliştirmeye yönelik ergoterapi
müdahaleleri ve literatür inceleme
Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedretti’s Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, 2006.
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06