Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLERDE SPOR VE REKREASYON-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıSporun engelli bir birey için önemini tanımlamak, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek ve spora yönlendirilebilmesi için çeşitli çözüm önerileri geliştirebilmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Engelli birey için sporun önemi,Spor ve sosyal katılım,Engelli sporunun tarihçesi, Türkiye'de engellilerde sporun durumu,Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev),Engelli bir sporcu olmak( konuk),Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunları,Bedensel Engelliler ve Spor,Görme Engelliler ve Spor,İşitme Engelliler ve Spor,Zihinsel Engelliler ve Spor,Spor ve yardımcı ekipmanlar,Ödev tartışması,Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması,Engellilerde sporun geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı özür grupları için değişik spor branşlarını tanımlar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Sporun engelli rehabilitasyonundaki önemini kavrar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Engellilerin spora katılımını arttırmak için kişi, çevre ve spor aktivitesinin analizi yapar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Spora özel yardımcı ekipman tasarımı yapar ve uygular10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelli birey için sporun önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Spor ve sosyal katılımÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Engelli sporunun tarihçesi, Türkiye'de engellilerde sporun durumuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Engelli bir sporcu olmak( konuk)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Bedensel Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Görme Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9İşitme Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Zihinsel Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Spor ve yardımcı ekipmanlarÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Ödev tartışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Engellilerde sporun geleceğiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
1- Nevin Ergun, Kezban Yiğiter Bayramlar, Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz Ve Spor, 2011 2- Engelliler için Eğitim Yayınları, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, www.ozida.gov.tr 3- Nevin Ergun, Aile eğitim seti. Ortopedik Özürlüler Ankara, 2006, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı 4- Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz. Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık 2010. 5-http://www.paralympic.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENGELLİLERDE SPOR VE REKREASYON-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. BAŞAK TUNCEL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Ahmet EMİR
Dersin AmacıSporun engelli bir birey için önemini tanımlamak, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek ve spora yönlendirilebilmesi için çeşitli çözüm önerileri geliştirebilmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Engelli birey için sporun önemi,Spor ve sosyal katılım,Engelli sporunun tarihçesi, Türkiye'de engellilerde sporun durumu,Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev),Engelli bir sporcu olmak( konuk),Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunları,Bedensel Engelliler ve Spor,Görme Engelliler ve Spor,İşitme Engelliler ve Spor,Zihinsel Engelliler ve Spor,Spor ve yardımcı ekipmanlar,Ödev tartışması,Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması,Engellilerde sporun geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı özür grupları için değişik spor branşlarını tanımlar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Sporun engelli rehabilitasyonundaki önemini kavrar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Engellilerin spora katılımını arttırmak için kişi, çevre ve spor aktivitesinin analizi yapar10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Spora özel yardımcı ekipman tasarımı yapar ve uygular10, 16, 19, 5, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Engelli birey için sporun önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
2Spor ve sosyal katılımÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
3Engelli sporunun tarihçesi, Türkiye'de engellilerde sporun durumuÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
4Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
5Engelli bir sporcu olmak( konuk)Önceden verilen ders notuna hazırlanmak
6Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
7Bedensel Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
8Görme Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
9İşitme Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
10Zihinsel Engelliler ve SporÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
11Spor ve yardımcı ekipmanlarÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
12Ödev tartışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
13Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
14Engellilerde sporun geleceğiÖnceden verilen ders notuna hazırlanmak
Kaynak
1- Nevin Ergun, Kezban Yiğiter Bayramlar, Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz Ve Spor, 2011 2- Engelliler için Eğitim Yayınları, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, www.ozida.gov.tr 3- Nevin Ergun, Aile eğitim seti. Ortopedik Özürlüler Ankara, 2006, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı 4- Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz. Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık 2010. 5-http://www.paralympic.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06