Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOTOR ÖĞRENME-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yonca ZENGİNLER YAZGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMotor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamak, motor öğrenme prensibine dayalı farklı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme,Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin Aşamaları,Motor Öğrenme Teorileri,Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Beceri, Yetenek ve Performans Kavramları,Nöral Plastisite,Motor Öğrenme ve Fonksiyonel İyileşme,Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
,İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları,Kısıtlanmış hareket tedavisi,Ayna Terapisi,Hedef odaklı eğitim,Görev odaklı eğitim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor öğrenme süreçlerini ve evrelerini anlar13, 16, 9A
Beceri , yetenek ve performans kavramlarını ve öğrenme aşamalarını tanımlar ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar.13, 16, 9A
Motor öğrenme ve performans teorileri ile rehabilitasyon uygulamaları arasında ilişki kurar. 13, 16, 9A
Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planı oluşturur10, 11, 13, 16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenmeMebis Notları
2Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin AşamalarıMebis Notları
3Motor Öğrenme TeorileriMebis Notları
4Motor Öğrenme PrensipleriMebis Notları
5Motor Beceri, Yetenek ve Performans KavramlarıMebis Notları
6Nöral PlastisiteMebis Notları
7Motor Öğrenme ve Fonksiyonel İyileşmeMebis Notları
8Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
Mebis Notları
9İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımlarıMebis Notları
10Kısıtlanmış hareket tedavisiMebis Notları
11Ayna TerapisiMebis Notları
12Hedef odaklı eğitimMebis Notları
13Görev odaklı eğitimMebis Notları
Kaynak
1. Stelmach, G. E. (Ed.). (2014). Motor control: Issues and trends. Academic Press. 2. Marino, R., Tomei, P., & Verrelli, C. M. (2010). Induction motor control design. Springer Science & Business Media. 3. Sabanovic, A., & Ohnishi, K. (2011). Motion control systems. John Wiley & Sons. 4. Danion, F., & Latash, M. (2010). Motor control: theories, experiments, and applications. Oxford University Press.
1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics 2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. 3. Sieglinde Martin, Teaching Motor Skills to Children With Cerebral Palsy And Similar Movement Disorders: A Guide for Parents And Professionals Woodbine House, 2006 4. Ferguson, M. A., Lim, C., Cooke, D., Darby, R. R., Wu, O., Rost, N. S., ... & Fox, M. D. (2019). A human memory circuit derived from brain lesions causing amnesia. Nature communications, 10(1), 3497. 5. Zhu, G., Jiang, B., Tong, L., Xie, Y., Zaharchuk, G., & Wintermark, M. (2019). Applications of deep learning to neuro-imaging techniques. Frontiers in neurology, 10, 869. 6.Hilger, K., Winter, N. R., Leenings, R., Sassenhagen, J., Hahn, T., Basten, U., & Fiebach, C. J. (2020). Predicting intelligence from brain gray matter volume. Brain Structure and Function, 225, 2111-2129. 7. Santangelo, V., & Bordier, C. (2019). Large-scale brain networks underlying successful and unsuccessful encoding, maintenance, and retrieval of everyday scenes in visuospatial working memory. Frontiers in psychology, 10, 233. 8. Lanteaume, L., Khalfa, S., Régis, J., Marquis, P., Chauvel, P., & Bartolomei, F. (2007). Emotion induction after direct intracerebral stimulations of human amygdala. Cerebral cortex, 17(6), 1307-1313.​ 9. Ahmed Tawakol, “Relation between resting amygdalar activity and cardio vascular events: a longitudinal and cohort study”, The Lancet, January 12, 2016, 10. Daniel Goleman, Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, New York, Bantam Books, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOTOR ÖĞRENME-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yonca ZENGİNLER YAZGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMotor beceriler ve motor öğrenme süreçlerinin kavramsal modelini anlamak ve bu modellerle rehabilitasyon kavramı arasındaki ilişkiyi açıklamak, motor öğrenme prensibine dayalı farklı tedavi yöntemlerini tanımlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme,Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin Aşamaları,Motor Öğrenme Teorileri,Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Beceri, Yetenek ve Performans Kavramları,Nöral Plastisite,Motor Öğrenme ve Fonksiyonel İyileşme,Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
,İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımları,Kısıtlanmış hareket tedavisi,Ayna Terapisi,Hedef odaklı eğitim,Görev odaklı eğitim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor öğrenme süreçlerini ve evrelerini anlar13, 16, 9A
Beceri , yetenek ve performans kavramlarını ve öğrenme aşamalarını tanımlar ve bu aşamalara yönelik uygulamayı planlar.13, 16, 9A
Motor öğrenme ve performans teorileri ile rehabilitasyon uygulamaları arasında ilişki kurar. 13, 16, 9A
Motor öğrenme prensiplerini kullanarak tedavi planı oluşturur10, 11, 13, 16, 21, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenmeMebis Notları
2Öğrenme Nedir? Öğrenmenin Değerlendirilmesi, Öğrenmenin AşamalarıMebis Notları
3Motor Öğrenme TeorileriMebis Notları
4Motor Öğrenme PrensipleriMebis Notları
5Motor Beceri, Yetenek ve Performans KavramlarıMebis Notları
6Nöral PlastisiteMebis Notları
7Motor Öğrenme ve Fonksiyonel İyileşmeMebis Notları
8Motor öğrenme prensiplerinin klinik uygulamalara aktarılması
Mebis Notları
9İnme rehabilitasyonunda motor öğrenme temelli ergoterapi yaklaşımlarıMebis Notları
10Kısıtlanmış hareket tedavisiMebis Notları
11Ayna TerapisiMebis Notları
12Hedef odaklı eğitimMebis Notları
13Görev odaklı eğitimMebis Notları
Kaynak
1. Stelmach, G. E. (Ed.). (2014). Motor control: Issues and trends. Academic Press. 2. Marino, R., Tomei, P., & Verrelli, C. M. (2010). Induction motor control design. Springer Science & Business Media. 3. Sabanovic, A., & Ohnishi, K. (2011). Motion control systems. John Wiley & Sons. 4. Danion, F., & Latash, M. (2010). Motor control: theories, experiments, and applications. Oxford University Press.
1. Schmidt, R. A. (1991). Motor Learning and Performance: From Principles to Practice. Champaign: Human Kinetics 2. Magill, R. A. (2001). Motor Learning: Concepts and Applications. Sixth Edition. Dubuque, Iowa: Brown & Benchmark. 3. Sieglinde Martin, Teaching Motor Skills to Children With Cerebral Palsy And Similar Movement Disorders: A Guide for Parents And Professionals Woodbine House, 2006 4. Ferguson, M. A., Lim, C., Cooke, D., Darby, R. R., Wu, O., Rost, N. S., ... & Fox, M. D. (2019). A human memory circuit derived from brain lesions causing amnesia. Nature communications, 10(1), 3497. 5. Zhu, G., Jiang, B., Tong, L., Xie, Y., Zaharchuk, G., & Wintermark, M. (2019). Applications of deep learning to neuro-imaging techniques. Frontiers in neurology, 10, 869. 6.Hilger, K., Winter, N. R., Leenings, R., Sassenhagen, J., Hahn, T., Basten, U., & Fiebach, C. J. (2020). Predicting intelligence from brain gray matter volume. Brain Structure and Function, 225, 2111-2129. 7. Santangelo, V., & Bordier, C. (2019). Large-scale brain networks underlying successful and unsuccessful encoding, maintenance, and retrieval of everyday scenes in visuospatial working memory. Frontiers in psychology, 10, 233. 8. Lanteaume, L., Khalfa, S., Régis, J., Marquis, P., Chauvel, P., & Bartolomei, F. (2007). Emotion induction after direct intracerebral stimulations of human amygdala. Cerebral cortex, 17(6), 1307-1313.​ 9. Ahmed Tawakol, “Relation between resting amygdalar activity and cardio vascular events: a longitudinal and cohort study”, The Lancet, January 12, 2016, 10. Daniel Goleman, Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ, New York, Bantam Books, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06