Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA İNTERDİSİPLİNER YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Zübeyir SARI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Kübra SEZER
Dersin AmacıBu dersin amacı rehabilitasyon uygulamalarında interdisipliner çalışma ile ilgili öğrenciye bilgi ve tutum kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleri,Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramı,Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemi,Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemi,Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesi,İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleri,Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin

tartisilmasi,Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup

çalışması),Interdisipliner çalışma ekibinin rolleri,Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolü,Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleri,Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri

tartışılması,Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlar,Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rehabilitasyon, multidisipliner, interdisipliner kavramlarını tanımlayabilmesi10, 16, 9A
Rehabilitasyonla ilgili disiplinlerin görev ve sorumluluklarını tanımlar10, 16, 9A
Interdisipliner çalışma ile ilgili bilgi kazanabilmesi10, 16, 9A
Etkili interdisipliner takımı tanımlar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleriKaynağın 1. bölümü s: 50-55
2Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
6İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleriÖnceden verilen ders notuna hazılranılması
7Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin

tartisilmasi
Önceden verilen ders notuna hazırlık
8Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup

çalışması)
Grup çalışmasına hazırlık
9Interdisipliner çalışma ekibinin rolleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
10Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolüÖnceden verilen ders notun hazırlık
11Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleriKaynağın 5. Bölümü s: 58-60
12Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri

tartışılması
Çalışma örneklerine hazırlık
13Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
14Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılmasıTartışmaya hazırlık
Kaynak
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Case-Smith, J., & O’Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı4416
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REHABİLİTASYONDA İNTERDİSİPLİNER YAKLAŞIM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Zübeyir SARI
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Kübra SEZER
Dersin AmacıBu dersin amacı rehabilitasyon uygulamalarında interdisipliner çalışma ile ilgili öğrenciye bilgi ve tutum kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleri,Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramı,Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemi,Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemi,Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesi,İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleri,Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin

tartisilmasi,Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup

çalışması),Interdisipliner çalışma ekibinin rolleri,Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolü,Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleri,Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri

tartışılması,Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlar,Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rehabilitasyon, multidisipliner, interdisipliner kavramlarını tanımlayabilmesi10, 16, 9A
Rehabilitasyonla ilgili disiplinlerin görev ve sorumluluklarını tanımlar10, 16, 9A
Interdisipliner çalışma ile ilgili bilgi kazanabilmesi10, 16, 9A
Etkili interdisipliner takımı tanımlar10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rehabilitasyonda ekip çalışması modelleriKaynağın 1. bölümü s: 50-55
2Rehabilitasyonda interdisipliner çalışma kavramıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Rehabilitasyonda farklı disiplinlerin rolleri ve ekip çalışmasının önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Interdisipliner ve multidisipliner çalışma anlamı ve önemiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Interdisipliner çalışma örneklerinin incelenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlanılması
6İnterdisipliner çalışma nasıl yapılmalıdır? Çalışma ekibinin özellikleriÖnceden verilen ders notuna hazılranılması
7Üniversitelerde interdisipliner çalışma, interdisipliner calisma fikirlerinin

tartisilmasi
Önceden verilen ders notuna hazırlık
8Üniversitemizde interdisipliner çalışmaya bakışın incelenmesi (grup

çalışması)
Grup çalışmasına hazırlık
9Interdisipliner çalışma ekibinin rolleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
10Ergoterapistin interdisipliner çalışmada rolüÖnceden verilen ders notun hazırlık
11Etkili bir interdsipliner çalışmanın özellikleriKaynağın 5. Bölümü s: 58-60
12Senaryo üretimi ve farklı vakalarda interdisipliner çalışma örnekleri

tartışılması
Çalışma örneklerine hazırlık
13Liderlik, interdisipliner çalışmada karşılaşılan sorunlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
14Interdisipliner çalışma sonuçlarının tartışılmasıTartışmaya hazırlık
Kaynak
De Lisa J, Gans BM. Rehabilitation Medicine, Principles and Practice, JB Lippincott Company, 1993. Case-Smith, J., & O’Brien, J. (Eds.). (2010). Occupational therapy for children. (6th ed.). St. Louis: Mosby.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ergoterapi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Bireyler ve topluluklar için, aktivite ve katılım açısından doğru değerlendirme yöntemlerini kullanır, terapiyi planlayarak kanıta dayalı ergoterapi teori ve temelleri kapsamında uygular.
X
3
PY-3. Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
X
4
PY-4. Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını yorumlayıp, önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
X
5
PY-5. Bağımsız olarak mesleki, akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür, disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve aktif çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci çerçevesinde ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma, proje ve etkinliklerde ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Ergoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
10
PY-10. Ergoterapinin geliştirilmesinde birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleki performansının gerektirdiği sorumluluklarını yerine getirir, mesleki haklarını korur ve savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:06