Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EMZİRME DANIŞMANLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrenciye anne sütünün önemini açıklama yetisi ve sağlıklı/hasta yenidoğanın emme problemlerinin çözümü ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ülkemizdeki Emzirme Durumu,Anne Sütü İle Beslenmenin Önemi,Emzirme nasıl olur?,Emzirmenin Değerlendirilmesi,Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek, Bir Emzirmeyi Gözlemlemek,Dinleme Ve Öğrenme Becerileri, Başarılı Emzirmede 11 Adım,Özgüven Sağlama Ve Destek Olma, Memelere İlişkin Sorunlar,Memeyi Red, Emzirme Öyküsü Alınması,Meme Muayenesi, Sütün Sağılması,Yetersiz Süt, Ağlama,Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) Ve Hasta Bebekler,Anne Sütünü Arttırmak Ve Emzirmeyi Yeniden Başlatmak, Galaktagoglar.
Emzirme ve İlaç Kullanımı.
Sağlık Sorunu Olan Annelerde Emzirme,Emzirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar.
Emzirmeyi sürdürmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkemizde ve Dünyada Anne sütü ile beslenmenin önemini açıklar10, 16, 9A
Emziren bir annenin emzirme sürecini değerlendirir13, 16, 19, 9A
Meme muayenesi ile var olan problemleri değerlendirir13, 16, 9A
Süt sağma ve saklama tekniklerini açıklar13, 16, 9A
Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) ve Hasta Bebeklerin özel ihtiyaçlarına yönelik bakım planlar13, 16, 9A
Emzirmenin başlatılması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinin önemini açıklar13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ülkemizdeki Emzirme DurumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Anne Sütü İle Beslenmenin ÖnemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Emzirme nasıl olur?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Emzirmenin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek, Bir Emzirmeyi GözlemlemekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Dinleme Ve Öğrenme Becerileri, Başarılı Emzirmede 11 AdımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Özgüven Sağlama Ve Destek Olma, Memelere İlişkin SorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Memeyi Red, Emzirme Öyküsü AlınmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Meme Muayenesi, Sütün SağılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yetersiz Süt, AğlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) Ve Hasta BebeklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Anne Sütünü Arttırmak Ve Emzirmeyi Yeniden BaşlatmakÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 Galaktagoglar.
Emzirme ve İlaç Kullanımı.
Sağlık Sorunu Olan Annelerde Emzirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Emzirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar.
Emzirmeyi sürdürmek
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Gökçay, G. (2011) Yaşamın İlk 2 Yılında Çocuk Sağlığı ve Bakımı. A.E. Yayıncılık. İstanbul Infant and young child feeding: Model Chapter for textbooks for medical students and allied health professionals. WHO Library Cataloguing-in-Publication Data. 2009 Wiessinger, D., West, D. and Pitman, T. (2011) Emzirme Sanatı. Gün Yayıncılık. İstanbul. Çeviren: Aslı Kalem Bakkal Gökçay, G. (2014) 99 Sayfada Bebek Beslenmesi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul. 3. Basım Yurtsal, B. (2018) Anne Sütü ve Emzirmede Kanıt Temelli Uygulamalar. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ Çeber Turfan, E., Akçiçek, E., Başgün Ekşioğlu, A. (2017) Anne Sütü ve Emzirme. Vize Yayıncılık. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EMZİRME DANIŞMANLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrenciye anne sütünün önemini açıklama yetisi ve sağlıklı/hasta yenidoğanın emme problemlerinin çözümü ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ülkemizdeki Emzirme Durumu,Anne Sütü İle Beslenmenin Önemi,Emzirme nasıl olur?,Emzirmenin Değerlendirilmesi,Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek, Bir Emzirmeyi Gözlemlemek,Dinleme Ve Öğrenme Becerileri, Başarılı Emzirmede 11 Adım,Özgüven Sağlama Ve Destek Olma, Memelere İlişkin Sorunlar,Memeyi Red, Emzirme Öyküsü Alınması,Meme Muayenesi, Sütün Sağılması,Yetersiz Süt, Ağlama,Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) Ve Hasta Bebekler,Anne Sütünü Arttırmak Ve Emzirmeyi Yeniden Başlatmak, Galaktagoglar.
Emzirme ve İlaç Kullanımı.
Sağlık Sorunu Olan Annelerde Emzirme,Emzirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar.
Emzirmeyi sürdürmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ülkemizde ve Dünyada Anne sütü ile beslenmenin önemini açıklar10, 16, 9A
Emziren bir annenin emzirme sürecini değerlendirir13, 16, 19, 9A
Meme muayenesi ile var olan problemleri değerlendirir13, 16, 9A
Süt sağma ve saklama tekniklerini açıklar13, 16, 9A
Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) ve Hasta Bebeklerin özel ihtiyaçlarına yönelik bakım planlar13, 16, 9A
Emzirmenin başlatılması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinin önemini açıklar13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ülkemizdeki Emzirme DurumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Anne Sütü İle Beslenmenin ÖnemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Emzirme nasıl olur?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Emzirmenin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek, Bir Emzirmeyi GözlemlemekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Dinleme Ve Öğrenme Becerileri, Başarılı Emzirmede 11 AdımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Özgüven Sağlama Ve Destek Olma, Memelere İlişkin SorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Memeyi Red, Emzirme Öyküsü AlınmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Meme Muayenesi, Sütün SağılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yetersiz Süt, AğlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Düşük Doğum Ağırlıklı (DDA) Ve Hasta BebeklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Anne Sütünü Arttırmak Ve Emzirmeyi Yeniden BaşlatmakÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 Galaktagoglar.
Emzirme ve İlaç Kullanımı.
Sağlık Sorunu Olan Annelerde Emzirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Emzirme ile ilgili doğru bilinen yanlışlar.
Emzirmeyi sürdürmek
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Gökçay, G. (2011) Yaşamın İlk 2 Yılında Çocuk Sağlığı ve Bakımı. A.E. Yayıncılık. İstanbul Infant and young child feeding: Model Chapter for textbooks for medical students and allied health professionals. WHO Library Cataloguing-in-Publication Data. 2009 Wiessinger, D., West, D. and Pitman, T. (2011) Emzirme Sanatı. Gün Yayıncılık. İstanbul. Çeviren: Aslı Kalem Bakkal Gökçay, G. (2014) 99 Sayfada Bebek Beslenmesi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul. 3. Basım Yurtsal, B. (2018) Anne Sütü ve Emzirmede Kanıt Temelli Uygulamalar. Anadolu Nobel Tıp Kitabevleri. Elazığ Çeber Turfan, E., Akçiçek, E., Başgün Ekşioğlu, A. (2017) Anne Sütü ve Emzirme. Vize Yayıncılık. Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02